Planerare till hemvården

Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mariestad
2024-09-12


Visa alla administratörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestad

Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestads kommun bygger en ny organisation för att möta framtiden och de utmaningar som kommer i samband med att Mariestad växer. Inför denna utveckling vill vi säkerställa att vi har en stabil organisation för våra invånare och medarbetare.

Ett led i detta är att det till hösten startas upp en trygghetscentral som utgår från Mariestads sjukhus. Inför den satsningen behöver vi anställa sex stycken planerare som ingår i kommunens hemvårdsorganisation.

Har du erfarenhet från hemvården?
Är du en fena på planering?
Trivs du med att jobba i ett team och vill vara med att utveckla en ny verksamhet?

Då kan du vara den vi letar efter!

Publiceringsdatum
2024-09-12

Arbetsuppgifter
Som planerare är du lite av spindeln i nätet som tillsammans med ditt team planerar det dagliga arbetet för omvårdnadspersonal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar;
• Skapa och underhålla en god planering utifrån beviljade SoL- och HSL-insatser.
- Samordna in- och utskrivning från sjukhuset för att säkerställa att processen inte fördröjs. Här samarbetar du aktivt med de olika parterna (regionen, enhetschefer, SSK, bistånd och rehab personal) för en trygg och säker hemgång.
• Samarbeta med trygghetscentralen vid planering av till exempel larm.
• Vara behjälplig med att plocka ut statistik ur systemet Lifecare.
• Beräkna och kontrollera beviljade timmar för ledsagning.

Som stöd i ditt dagliga arbete finns en gruppledare på plats.

Din arbetstid är dag och kväll, vardagar och helger på ett rullande schema. Du utgår från första våningen på Mariestads sjukhus där vi finns i nyrenoverade och fräscha lokaler som vi delar med Trygghetscentralens larmoperatörer.

Du och dina kollegor kommer ha ett samarbete med både Trygghetscentralen samt Resursenheten.

Enheten är en ny verksamhet med syfte att avlasta enhetschefer och centralisera samt skapa en effektiv planering i samverkan med Trygghetscentralen. Det kan därmed tillkomma ytterligare arbetsuppgifter över tid.

Kvalifikationer
För att passa i denna roll ser vi att du arbetserfarenhet från hemvården. Du ska lägst ha en avslutad gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med personalplanering/samordning eller schemaläggning.

Du ska ha förmåga att kunna hitta nya lösningar, ibland under tidspress, vilket också ställer krav på att kunna arbeta i ett högt tempo. Du ser förändringar som möjlighet till förbättringar.

Eftersom du kommer att ha många kontakter både via mail och telefon krävs goda kommunikativa kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Vi ser också att du strukturerad och snabbt kan sätta dig in i olika system.

Till tjänsten söker vi dig som är flexibel, har lätt att se saker i sin helhet och har en förståelse för verksamhetsbudget och är duktig på att samarbeta i grupp.

Vi ser att du kommer in med positiv energi och bidrar med glädje på arbetsplatsen.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras.
Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C198840".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mariestads Kommun (org.nr 212000-1686)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef Äldreomsorg
Selma Bandic
selma.bandic@mariestad.se
0501-75 63 60

Jobbnummer
8895103


Prenumerera på jobb från Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen: