Planerare till Boendestödsenheten

Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?


Publiceringsdatum
2018-04-18

Arbetsuppgifter
Vi som arbetar på Boendestödsenheten i Östra Göteborg ger stöd och insatser till personer med psykiska, neuropsykiatriska och intellektuella funktionsnedsättningar i ordinärt boende. Förhållningssättet i vårt arbete är att alla människor har en vilja att leva ett självständigt och meningsfullt liv med en fungerande vardag. Hos oss arbetar idag 27 stödassistenter med att ge stöd till klienterna. Vi har även fem stödpedagoger och två övergripande pedagoger, som arbetar med metodhandledning och utveckling för våra stödassistenter.

Nu har vi ett behov av en helt ny tjänst som planerare, i och med att det nya planeringsverktyget Plugo lanseras i vår. Vi söker dig som vill arbeta med planering för våra stödassistenter, för att de ska kunna ge bästa möjliga boendestöd till våra klienter!

Arbetet som planerare utgår från våra kontor på Rymdtorget i Bergsjön samt på Kortedala Torg. Du arbetar med implementeringen av det nya planeringsverktyget samt med att hitta fungerade arbetssätt kring detta. Det dagliga arbetet kretsar kring att lägga scheman och fördela uppgifter bland våra stödassistenter, utifrån verksamhetens behov samt utifrån klientens behov av stöd. Du kommer också planera mer långsiktig bemanning, exempelvis inför sommaren. Du kommer ha en nära dialog med enhetschef och även därtill ha många ytterligare kontaktytor, såsom klienter, kollegor och socialsekreterare i viss mån. Ditt arbete innefattar dokumentation av bland annat våra klienters avbokningar och du kommer att arbeta i flera olika system, såsom Treserva, Personec, Plugo och TimeCare.

Du erbjuds en tjänst där det händer mycket, både vad gäller olika system men också i kontakt med människor. Vi söker dig som trivs med att arbeta administrativt och som vill vara med i utformningen av en ny roll, där det finns möjligheter att utveckla mer effektiva lösningar och rutiner.

I den här rekryteringen kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte använda personligt brev som ansökningshandling. Du kan lämna rutan för personligt brev tom när du ansöker.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och som har erfarenhet av att bemöta människor med funktionsnedsättning. Du har tidigare arbetat i en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.

Du som söker har god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Du har kunskaper i systemen TimeCare och Personec och har tidigare arbetat med dessa i kombination, vad gäller schemaläggning och bemanningsplanering. Det är meriterande om du även är bekant med något av de övriga system som tjänsten kommer att beröra, Treserva och Plugo.

För att trivas i rollen krävs att du får energi av att hitta och leverera lösningar och du trivs i ett högt och föränderligt tempo. Arbetet innebär att kunna prioritera om åtgärder och uppgifter vid behov, både på detaljnivå och mer övergripande. Du tar initiativ och ser till att arbetet går framåt.

För att ge bästa möjliga stöd till våra klienter krävs att du som planerare har ett verksamhetsperspektiv i ditt arbetssätt och att du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål och riktlinjer. Du behöver samtidigt kunna balansera och tillgodose krav och önskemål från klienterna med en positiv och serviceinriktad attityd.

Arbetet innebär många kontaktytor, vilket ställer krav på din förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare och situation. Du arbetar gärna tillsammans med andra för att hantera uppgifter och du gör det genom att förstå det gemensamma uppdraget, agera utifrån det och bidra till helheten.

Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, är en förutsättning i kommunikationen med våra klienter samt i arbetsuppgifter som innefattar dokumentation. Vi ser det som positivt om du även behärskar andra språk.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A775090
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Havseng 031-365 33 70

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
4090882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: