Planerare inom personskydd
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-18
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Är du en strukturerad och lösningsorienterad personalplanerare som drivs av att arbeta i en verksamhet där allt kan hända? Säkerhetspolisen söker nu planerare. Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2025-04-08
Referensnummer: 2025-1473
Det här är ditt uppdrag
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet på kort och lång sikt. Du säkerställer att arbetstidsavtal efterlevs, hanterar och administrerar myndighetens personalplaneringssystem samt stödjer chefer i personaladministrativa frågor.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
Gymnasieexamen
Minst 1 års erfarenhet av personalplanering och administration i närtid
God vana att arbeta med personalplaneringssystem
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Insikt i villkorsavtal inom statlig förvaltning
Erfarenhet från statlig verksamhet
Erfarenhet av stabsarbete
Erfarenhet av personalplanering i skrifttjänstgöring
Det här är kollegan vi söker
En stor del av arbetet som planerare innefattar att bemöta och kommunicera med medarbetare och chefer inom verksamheten. För att passa i rollen behöver du därför ha en god kommunikativ förmåga samt trivas med att samverka och samarbeta med andra.
Arbetet ställer krav på god struktur, lösningsfokus samt förmåga att anpassa arbetstempo utifrån operativa omständigheter. Vi värdesätter att du är flexibel och att du har god förmåga till att prioritera och arbeta effektivt med de utmaningar du stöter på i ditt arbete.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 7729 För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.seAnsökan ska ha kommit in senast 2025-04-08
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 9229370