Personliga handläggare inom aktivitetsersättning i Jönköping - Försäkringskassan - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping
Personliga handläggare inom aktivitetsersättning i Jönköping
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Jönköping

Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar individen via digitala kanaler och i personliga möten. Du ingår i ett team av personliga handläggare som även ansvarar för att bemanna kundtjänstsamtal inom aktuell förmån.

Du kan läsa mer om aktivitetsersättning på vår webbplats.

Vi söker dig som

* har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
* är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
* samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
* agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
* har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
* kan förstå och analysera komplexa frågor
* har god kommunikativ förmåga
* har datorvana

Det är meriterande om du

* har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
* har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
* har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig

1 tjänst, tidsbegränsad 1 år, heltid, med tillträde snarast. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.

Publiceringsdatum
2017-09-18

Kontakt
Chef: Karina Åberg, tel. 010-111 26 71 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Per-Olof Ståhl, tel. 010-118 38 52 Saco-S: Veronica Johansson, tel. 010-119 20 99 Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 2 oktober 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3703852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: