Personlig assistent sökes till Ödåkra!
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Helsingborg
2012-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent sökes till Ödåkra!" (publicerad 2013-03-01) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Helsingborg,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona,
Bräcke eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu extra personal till vår kund i Ödåkra.
Vår kund är en kvinna som har haft en hjärntumör vilket medfört att hon är halvsides förlamad och idag rullstolburen. Hon har afasi samt insulinbehandlad diabetes. Här förekommer inga tunga lyft då förflyttning sker via lift, efter en benamputation.
Nu söker vi dig som gärna är över 40 år, du har erfarenhet ifrån att ha arbetat med funktionshindrade, gärna med afasi och du har kundskap om diabetes. Vår kund söker endast kvinnor.Det viktigaste är ändå att du och vår kund trivs ihop.
Arbetstiderna är 24 h, 09.00-09.00 här ingår 8 h jour. Även delade dagspass: Kl.08.00-12.00 och 15.00-18.00 som är dubbelbemanning.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2012-12-18Kontaktperson för detta jobbHumana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Simonsson Nicolaidis, Kund- och assistentansvarig 040-602 45 12
FöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1420397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.