Personlig assistent
Värnamo Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Värnamo
2023-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent" (publicerad 2024-06-18) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2023-05-08BeskrivningOmsorgsförvaltningen i Värnamo kommun befinner sig i en utvecklingsresa där vi lägger fokus på att den som bor i vår kommun ska ha möjlighet att "Leva livet hela livet".
Omsorgsförvaltningen söker en medarbetare som personlig assistent. Du ska ha utbildning till undersköterska, barn och fritid, stödpedagog eller personlig lämplighet till PA Värnamo kommun. Tjänsten innefattar arbete dagtid, kvällstid, helger.
Du kommer att handleda och stödja personer med intellektuella funktionsnedsättningar och funktionsvariationer i deras vardag. Du erbjuder individuellt, socialt och praktiskt stöd för att möjliggöra och tillvarata personernas egna förmågor och därmed skapa förutsättningar till självständighet. Du jobbar för att göra personerna delaktiga i sin vardag och ha en meningsfull fritid och/eller sysselsättning. I arbetet ingår bland annat personlig omvårdnad, praktiska göromål och vardagssysslor. Du är behjälplig i vardagssysslor som att laga mat, städa, omvårdnad och tvätta.
Du kommer även delta i fritidsaktiviteter såsom biobesök, träning, promenader med mera.
Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS:
Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan.
Dina arbetsuppgifterAtt ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal.
I arbetsuppgifterna ingår också rehabilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.
KvalifikationerVård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Erfarenhet av arbete med personer som på olika sätt behöver stöd i vardagslivet är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För arbete med barn och ungdomar upp till 18 år krävs ett utdrag från belastningsregistret.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.
AnställningsvillkorDu ska kunna svenska i både tal och skrift.
Du ska kunna cykla.
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden
I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ersättning månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/247".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Arbetsplats Omsorgsförvaltningen,
Kontakt Enhetschef Alexander Karlsson
0370-377495 Jobbnummer 7748601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.