Personalstrategiska avdelningen söker en administratör

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är drygt 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.

Vad innebär rollen som administratör?

Rollen som administratör passar dig som tycker om ordning och reda.

Du är ett viktigt stöd i det dagliga arbetet på avdelningen, där du levererar mycket god service med ett högt professionellt bemötande. I ditt uppdrag kommer du bland annat att ge administrativt stöd till avdelningens ledning och medarbetare genom att:

- administrera avdelningens samarbetsytor
- tillgänglighetsanpassa dokument och presentationer ansvara för utbildningsadministrationen av utbildningsinsatser
- hantera fakturor, lägga bokningar och beställningar
- ansvara för avdelningens funktionsbrevlådor; vilket innebär samordning och fördelning av ärenden, svara på e-post
- arbeta med avdelningens diarieföring och arkivering i vårt system eDok/Platina
- ansvara för lokalfrågor och miljön på kontoret samt hantera felanmälningar
- vara med och utveckla de administrativa processerna på avdelningen.

Du ingår i ett team om 2 administratörer som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har

- en relevant utbildning, som lägst fullgjord gymnasieexamen
- aktuell och dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete som administratör
- erfarenhet av diarieföring och fakturahantering
- god kunskap om vad det innebär att vara en tjänsteperson inom offentlig förvaltning och de lagar och regelverk vi berörs av
- goda administrativa datorkunskaper där du obehindrat kan hantera MS Officeprogram (framförallt Outlook) och samverkansytor (Sharepoint)
- mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och tydligt i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av att arbeta med administration i Stockholms stad
- erfarenhet av e-dok/Platina och Agresso
- kunskap om tillgänglighetsanpassning av dokument

Vid intervjun kommer vi lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter: Arbetet kräver att du har en genuin känsla för service och administration. I rollen kommer du att hantera frågor av många olika slag med många kontaktytor. Därför är det avgörande att du har ett strukturerat arbetssätt och har förmåga att planera och prioritera. Vi ser att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du har ett gott bemötande. I rollen krävs det att du anstränger dig för att leverera lösningar tillsammans med kollegor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och bidrar till att rätt information blir tillgänglig. Du är flexibel och visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Vilka är vi?

Personalstrategiska avdelningen ansvarar för stadens kompetensförsörjning, arbetsgivar- och pensionsfrågor, förvaltning av personalsystem samt stadsledningskontorets interna service. Vårt huvuduppdrag är att arbeta för att staden agerar som en förebild som arbetsgivare och att staden har en god kompetensförsörjning. HR-staben tillhör personalstrategiska avdelningen och vi består idag av 6 medarbetare. Vi ansvarar för stadens strategiska arbete inom pensionsområdet samt stödjer stadsgemensamma utredningar och utvecklingsuppdrag inom avdelningens kompetensområde. Vi utgör även HR-stöd till stadsledningskontorets chefer i sin arbetsgivarroll, där vi bidrar till att kontorets verksamheter kan utveckla, behålla och rekrytera medarbetare. Enheten ansvarar även för kontorets personalarkiv samt avdelningens administrativa stöd.

Vad kan vi erbjuda dig?

- en kreativ arbetsplats där kompetens och samarbete är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat,
- goda kompetensutvecklingsmöjligheter,
- stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor,
- stora möjligheter till att bidra till samhällsnytta,
- flexibel arbetstid, friskvård och träningslokaler i nära anslutning till arbetsplatsen.

Din ansökan

I ditt personliga brev vill vi att du kortfattat beskriver hur du har arbetat med samtliga uppfyllda kvalifikationer och i vilken utsträckning, samt motiverar varför du söker den här tjänsten och vad du kan bidra med i den här rollen.

Välkommen med din ansökan senast den 21 juli.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4205".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Personalstrategiska avdelningen

Kontakt
Ellen Åkerberg/Rekryteringskonsult
08-50811739,ellen.akerberg@stockholm.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Stockholms kommun

Jobbnummer
7926637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: