Personalplanerare/personalrekrytare i Harads
Bodens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen i Boden Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till - fritidsaktiviteter, ditt jobb, skolor, kulturevenemang, attraktiva hustomter, shopping och naturnära upplevelser.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Publiceringsdatum2018-06-29ArbetsuppgifterSom personalplanerare/personalrekryterare kommer det vara ditt uppdrag att:
Ta hand om den dagliga rekryteringen inom vård- och omsorg vid både kort- och långtidsfrånvaro, med utgångspunkt av verksamhetens krav och behov.
Planerar och rekryterar vikarier, vilket innefattar anställningsintervju, referenstagning samt att administrera utdrag ur belastningsregister.
Registrera och lönehantering av timvikarier i verksamhetssystemet.
Tillämpa och följa lagar samt avtal såsom Lagen om anställningsskydd (LAS) arbetstidslagen (ATL).
Planera och följa upp introduktion i dialog med ansvarig chef samt uttag av statistikuppgifter.
Arbeta i verksamhetssystemen Personec (personal- och lönesystem) och Winlas (bokningssystem).
Ta emot sjuk- och friskanmälan och registrera i Personec.
Schemaplanering vid akut- och planerad frånvaro.
Sammanställa och rapportera frånvarouppgifter till enhetschef.
Bedöma och besluta om vikariebehov ska rekryteras.
Semesterplanering i samverkan med enhetschef.
Beordring av personal efter delegation av enhetschef.
Upprätta scheman vid förändringar i verksamheten.
Vid schemaförändringar registrera/lägga in i Personec.
KvalifikationerPersonaladministrativ utbildning och/eller annan utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och lämplig för uppdraget. Erfarenhet och kunskap av personalrekrytering är meriterande samt god datorvana.
Du skall vara positiv och tycka om att arbeta med människor. Vara utåtriktad, ha god kommunikativ förmåga, vara stresstålig, flexibel och lyhörd. Du skall ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan, märkt med referensnr till respektive kontaktperson, Bodens kommun, 96186 Boden
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2018-08-15 eller enligt överenskommelse. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-15
Ange följande referens när du ansöker: A798711
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaiden Karlberg 0921-629 65
FöretagBodens kommun, Socialförvaltningen
AdressBodens kommun, Socialförvaltningen
Stadshuset
96186 BODEN
KontorsadressStadshuset, Kyrkgatan 24 96186 Boden
Jobbnummer 4230594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.