Personal- och löneadministratör till Transportföretag

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personal- och löneadministratör till Transportföretag" (publicerad 2023-04-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-04-06

Om tjänsten
Som Personal- och löneadministratör blir du en viktig del av företagets HR avdelning med huvudansvar för att personaladministrationen i Sverige. I rollen ingår även delansvar för HR administration för våra verksamheter i Norge, Danmark, Finland och Belgien. Företaget sitter i fräscha lokaler i Solna och du kommer att ingå i ett team på fem personer

I din roll som Personal- och löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Självständigt ansvara för löneunderlagen till företagets externa löneleverantör för de svenska bolagen.
• Systemadministration för AgdaDrift (tidsregistering) och SYMPA (HR-System).
• Handlägga avtalspensioner, avtalsförsäkringar och frivilliga försäkringar
• Sammanställa statistik till myndigheter och svara för kontakter med försäkringskassa och skattemyndigheten
• Personalakter och löneunderlag
• Stötta ledare i personaladministration och arbetsrättsfrågor som rör till lön, arbetstidslagen, arbetstidsavtal, semesterlagen och övriga ledigheter
• Fakturagranskning
• Kollektivavtalstolkningar
• Ansvara för företagets tjänstebilar
• Självständigt förbättra och effektivisera HR-administration.
• Uppdatera och underhålla vår Personalhandbok på intranätet.
• Delta i interna HR-relaterade projekt.
• På sikt ta över ansvar för uppföljning av arbetsmiljö; systematiskt arbetsmiljöarbetet, rehabilitering m.m

Tjänsten som Personal- och löneadministratör är ett konsultuppdrag via Adecco på 6 månader med stora möjligheter till förlängning.
Start 1/5 - 2023

Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område samt minst tre års erfarenhet av HR administrativa arbetsuppgifter med gedigen erfarenhet av löneadministration inklusive pensioner, försäkringar och personaladministration.

Vidare ser vi att du är kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra, arbeta tvärfunktionellt och skapa goda relationer både internt och externt.

Viktigt för tjänsten är också:
• Goda kunskaper inom arbetsrätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i office paketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström, maja.nystrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR, Lön, HR-administratör, Löne-administratör, Personaladministratör, Adecco, Stockholm, Solna

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41591".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Maja Nystrom

Jobbnummer
7635858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: