Ordermottagare med danska som modersmål sökes omgående till kund

Manpower / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi tror på människor och den kraft som uppstår när vi samarbetar. Vi är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande möjligheter som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Vad som tidigare var omöjligt, är nu mänskligt möjligt.

En av våra stora kunder inom vitvarubranschen behöver täcka upp för en sjukledighet. Perioden är initialt från omgående och till slutet av september eller oktober. Finns möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2013-12-19

Dina arbetsuppgifter
Som Orderkoordinator kommer du att ansvara för hela förfarandet i orderprocessen. Arbetsuppgifterna består i ordermottagning, prishantering och kontroll av avtal, leverans och returprocesser.
Arbetet omfattar dagliga kontakter med kunder men också med interna avdelningar såsom försäljning, inköp och logistik. Som Orderkoordinator kommer du att ingå i en nordisk grupp av 4 personer. Du kommer ha en mycket betydande roll i teamet då din tjänst stödjer alla delar av orderprocessen.
Du kommer till exempel att:
"Ta emot och hantera order i Oracle-baserat system
"Kundansvar - danska och svenska kunder
"Hantera returer och kreditering
"Hantera deadlines
"Hantera snabba beslut som kan gå utanför de dagliga rutinerna

Tjänsten erbjuder möjligheten att få arbeta med ett välkänt varumärke i en stor koncern och värdefulla erfarenheter av att jobba internationellt.

Vem är du?
Minst ett års erfarenhet av liknande uppgifter.
Vana av att jobba i komplexa system (Oracle, SAP, etc)
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, fokus på Excel
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Danska - modersmål

Har minst ett års erfarenhet från en administrativt koordinerande orderrelaterad roll. Önskvärt är en bakgrund inom orderhantering alternativt försäljning. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Microsoft Office, med störst vikt vid Excel. Du har även vana att navigera i komplexa system. Vi tror att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Danska som modersmål är ett måste.
Som person är du social och trivs med att arbeta i team. Du har en god verbal och skriftlig förmåga och är strukturerad i ditt arbete. Vidare är du stresstålig och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser dig gärna som innovativ och lösningsinriktad. Du är nyfiken och intresserar dig för såväl kunden som för dina kolleger som sitter på olika platser i världen.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du blir anställd av Manpower som ambulerande konsult. Som anställd hos Manpower har du alltid en marknadsmässigt satt lön. Du får också ta del av förmåner som bland annat friskvård,

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så vänligen sök tjänsten så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Eva Dahlgren på 08-736 28 41.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Alfström

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
1734245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: