Orderadministratör till företag i Kista

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten

Som orderadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter där du bland annat kommer att ansvara för alla delar som rör en orderprocess, agera kundsupport, hantera returer och reklamationer, vara delaktig i anbudsprocesser samt avlasta säljarna med administrativa delar. Det är viktigt att du har kunden i fokus genom hela arbetet och arbetar långsiktigt med kundrelationerna.

Publiceringsdatum
2017-02-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Hantera inkommande beställningar via telefon och mail
* Registrera ordrar, hantera returer och reklamationer
* Besvara frågor från kunder gällande produkter, leverans, fakturor m.m.
* Vara säljarna administrativt behjälplig, bland annat vid anbudsprocesser
* Kontakt med interna och externa aktörer, såsom centrallager m.m.


Kvalifikationer
Vi ser följande bakgrund som lämplig:

* Tidigare erfarenhet av kundsupport, kundtjänst och/eller orderadministration
* Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Tidigare erfarenhet av hälsa och sjukvård/ medicinteknisk bransch är meriterande
* Goda kunskaper i Officepaket
* Erfarenhet från arbete i ordersystem, SAP är meriterande

För att trivas i tjänsten tror vi att du är serviceinriktad, driven, självständig och tycker om att hitta olika vägar för att lösa problem. Du är professionell i dina kundkontakter och jobbar med att skapa långsiktigta kundrelationer. Eftersom du jobbar i ett litet team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är beredd att stötta upp dina kollegor och trivs med att jobba med olika administrativa arbetsuppgifter.

Tycker du att detta låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan!

Sökord:orderadministratör, kundsupport

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, Start omgående - konsultuppdrag via Placera Personal 6 månader med goda möjligheter till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Hellsén 0858622719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3299893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: