Operatörer till Polisens kontaktcenter i Nässjö

Polismyndigheten, Polisregion Öst / Säkerhetsjobb / Nässjö
2020-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operatörer till Polisens kontaktcenter i Nässjö" (publicerad 2024-02-05) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Nässjö, Eksjö, Jönköping, Värnamo, Mjölby eller i hela Sverige

Vid Polismyndigheten arbetar omkring 31 000 personer. Polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I Polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping samt flera regionala enheter däribland Polisens kontaktcenter.

Polisens Kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till medborgarna, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där ett 100-tal anställda för närvarande arbetar.

Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter i Nässjö. Förutsättningen för att du ska bli operatör på PKC är att du kan delta på utbildningen som startar 2021-01-11.


Publiceringsdatum
2020-08-17

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt håller förhör med brottsdrabbade personer och vittnen. PKC hanterar även förhör vid ansökan om kontaktförbud. Arbetet utförs med hjälp av telefoni och It-teknik samt genom slagningar i Polisens register.

Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna. Det ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen.

Som operatör arbetar du självständigt men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av dagen. Periodvis kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande.

Polisens kontaktcenter är i nuläget bemannat årets alla dagar, mellan 06.45-23.15, vilket innebär att du arbetar oregelbundna tider enligt periodplanering.

Vill du veta mer om Polisens kontaktcenter eller vad tjänsten som operatör innebär? Ta chansen att chatta med våra medarbetare och få svar på dina frågor! Chatten genomförs på Polisen Höglandets Instagram, @polisenhoglandet och på Facebook Polisen Höglandet. Välkommen med dina frågor måndag 24 augusti mellan klockan 17.00 och 20.00.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller annan utbildning och/eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst ett års arbetslivserfarenhet
• God datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt i tal och skrift på svenska (kommer att testas vid intervju)
• God förmåga i engelska, främst i tal och förståelse (kommer att testas vid intervju)
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av arbete vid PKC senaste 2 åren
• Erfarenhet av kundtjänstarbete
• Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer
• Eftergymnasieal utbildning, med fördel kurser inom juridik eller kriminologi
• Språkkunskaper som är vanligt förekommande i Sverige

Du har hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Arbetet kräver att du har en personlig mognad samt att du är duktig på att kommunicera med olika typer av människor, i olika sinnesstämningar. Du är flexibel, stresstålig och bra på att prioritera i stressiga situationer, något som krävs då arbetsbelastningen skiftar. Utöver det ska du vara ansvarsfull och ha hög känsla för rättssäkerhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta en ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Nässjö

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till en ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Periodplanering, årets alla dagar 06.45-23.15 Tillsvidareanställning, tillträde: Viktigt att du kan starta din anställning hos oss när vår utbildning startar, den 11 januari 2021. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C40542/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Jobbnummer
5322838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst: