Operatörer till 1st Line Support
Digitalprovider Sweden AB / Supportteknikerjobb / Mellerud
2011-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operatörer till 1st Line Support" (publicerad 2011-06-16) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mellerud,
Färgelanda,
Dals-Ed,
Vänersborg,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digitalprovider Sweden AB i Mellerud,
Stockholm eller i
hela Sverige Youmeet Technology AB
Digitalprovider arbetar med rekrytering och bemanning inom digitala medier & IT. Våra uppdragsgivare är några av landets största och mest framgångsrika företag. Digitalprovider är ett naturligt steg i karriären för de som söker nya utmaniningar.
Publiceringsdatum2011-06-09BeskrivningVill du vara med och utveckla och drifta några av Sveriges största webbplatser & mobila applikationer?
För kunds räkning söker nu flera operatörer till deras first line support.
Dina arbetsuppgifter1st Line är den Support som kunden först kommer i kontakt med när de rapporterar in ett ärende. En mycket god överblick och sajtkunskap krävs av 1st Line Support då de ärenden som rapporteras in kan vara av mycket skiftande och varierande karaktär.
Som 1st Line Support är man spindeln i nätet. Man supporterar redaktionen och eventuell kundtjänst i alla tekniska frågor kring sajten. Man är ansvarig för att ge en första återkoppling när kunden rapporterar in ett ärende och att löpande uppdatera och återkoppla till kund under ärendets livslängd. Man ansvarar för att alla ärenden blir lösta så tidseffektivt som möjligt och enligt avtalade Service Level Agreements (SLA).
Löpanda arbetsuppgifter:
• Manövrera ärendehanteringssystemet, ge anmälaren av ärendet en första status gällande lösning, ge ärendet en första prioritering och placera det hos rätt problemlösare.
• Gå igenom och hålla sig uppdaterad inom samtliga köer i ärendehanteringssystemet, se till att ärenden blir uppdaterade och lösta.
• Ge anmälaren av ärendet löpande återkoppling under ärendets gång och när ärendet åtgärdats.
• Logga samtliga inkommande och utgående samtal till Supporten
KvalifikationerKunskap och kompetens:
• God datorvana samt god webbkunskap
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Service inriktad
• God förmåga att uttrycka sig korrekt i tal och skrift, samt god kommunikationsförmåga
• God sajtkunskap
• CMS kunskap, gärna EPiServer eller Wordpress
Övriga kunskaper:
• Vi förutsätter god kommunikations färdighet och villighet att arbeta enskilt och i grupp.
• God kunskap att tala och skriva Engelska.
• Starkt kundfokus.
AnställningsvillkorDetta är ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund, placering i Dalsland.
Tillsättningarna sker löpande så sök redan idag!
Arbetstider och omfattning40 Timmar per vecka visstidsanställning mer än 6 månader eller längre
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-27
Ange följande referens när du ansöker: 2011/41
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagDigitalprovider Sweden AB
AdressDigitalprovider Sweden AB
Vasagatan 15-17
11120 Stockholm
Jobbnummer 957592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.