Operatörer till 1st Line Support

Digitalprovider Sweden AB / Supportteknikerjobb / Mellerud
2011-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operatörer till 1st Line Support" (publicerad 2011-06-16) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Mellerud, Färgelanda, Dals-Ed, Vänersborg, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digitalprovider Sweden AB i Mellerud, Stockholm eller i hela Sverige

Youmeet Technology AB
Digitalprovider arbetar med rekrytering och bemanning inom digitala medier & IT. Våra uppdragsgivare är några av landets största och mest framgångsrika företag. Digitalprovider är ett naturligt steg i karriären för de som söker nya utmaniningar.

Publiceringsdatum
2011-06-09

Beskrivning
Vill du vara med och utveckla och drifta några av Sveriges största webbplatser & mobila applikationer?
För kunds räkning söker nu flera operatörer till deras first line support.

Dina arbetsuppgifter
1st Line är den Support som kunden först kommer i kontakt med när de rapporterar in ett ärende. En mycket god överblick och sajtkunskap krävs av 1st Line Support då de ärenden som rapporteras in kan vara av mycket skiftande och varierande karaktär.
Som 1st Line Support är man spindeln i nätet. Man supporterar redaktionen och eventuell kundtjänst i alla tekniska frågor kring sajten. Man är ansvarig för att ge en första återkoppling när kunden rapporterar in ett ärende och att löpande uppdatera och återkoppla till kund under ärendets livslängd. Man ansvarar för att alla ärenden blir lösta så tidseffektivt som möjligt och enligt avtalade Service Level Agreements (SLA).
Löpanda arbetsuppgifter:
•     Manövrera ärendehanteringssystemet, ge anmälaren av ärendet en första status gällande lösning, ge ärendet en första prioritering och placera det hos rätt problemlösare.
•     Gå igenom och hålla sig uppdaterad inom samtliga köer i ärendehanteringssystemet, se till att ärenden blir uppdaterade och lösta.
•     Ge anmälaren av ärendet löpande återkoppling under ärendets gång och när ärendet åtgärdats.
•     Logga samtliga inkommande och utgående samtal till Supporten

Kvalifikationer
Kunskap och kompetens:
• God datorvana samt god webbkunskap
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Service inriktad
• God förmåga att uttrycka sig korrekt i tal och skrift, samt god kommunikationsförmåga
• God sajtkunskap
• CMS kunskap, gärna EPiServer eller Wordpress
Övriga kunskaper:
• Vi förutsätter god kommunikations färdighet och villighet att arbeta enskilt och i grupp.
• God kunskap att tala och skriva Engelska.
• Starkt kundfokus.

Anställningsvillkor
Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund, placering i Dalsland.
Tillsättningarna sker löpande så sök redan idag!

Arbetstider och omfattning
40 Timmar per vecka visstidsanställning mer än 6 månader eller längre

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-27
Ange följande referens när du ansöker: 2011/41
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Digitalprovider Sweden AB

Adress
Digitalprovider Sweden AB
Vasagatan 15-17
11120 Stockholm

Jobbnummer
957592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digitalprovider Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digitalprovider Sweden AB: