Operativ och kundorienterad inköpare till Inköpsenheten i Örebro

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
2018-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ och kundorienterad inköpare till Inköpsenheten i Örebro" (publicerad 2019-02-01) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Örebro, Västerås, Norrköping, Karlstad, Linköping eller i hela Sverige

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.

Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp, Inköpssamordningen Mitt/Bergslagen, som består av 4 medarbetare och en gruppchef. Medarbetarna sitter i Västerås, Avesta och Hudiksvall.



Publiceringsdatum
2018-09-24

Arbetsuppgifter
Vi söker en inköpare som är med och bidrar till att myndighetens medel används på bästa sätt. I din roll som inköpare på Polismyndighetens Inköpsenhet kommer du utföra inköp av varor och tjänster (exklusive IT-inköp) på uppdrag från landets polisregioner och nationella avdelningar. Du svarar för att myndighetens totala inköpsbehov hanteras och analyseras och bidrar aktivt till ett väl fungerande samarbete med övriga verksamheter. Du arbetar med fokus på kunden och represernterar inköpsenheten med ansvar för att arbeta serviceinriktat och relationsskapande gentemot myndighetens övriga verksamheter. Det kan även bli aktuellt för dig att hålla utbildningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• utföra direktupphandlingar
• utföra både regionala och nationella förnyade konkurrensutsättningar
• bidra till att styra inköpen mot gällande avtal
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp till beställare och övrig verksamhet
• ha kontakt och samarbete med andra stödverksamheter inom polismyndigheten
• registrera och dokumentera allmänna handlingar i vårt elektroniska diarieföringssystem



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område
• erfarenhet av operativt inköpsarbete
• erfarenhet av upphandlingsarbete
• erfarenhet av att fånga upp inköpsbehov från verksamheten och effektuera dessa till anskaffning
• god kunskap av förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar
• kunskap inom LOU alternativt likvärdig kunskap
• god förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av inköp, logistik, ekonomi från offentlig verksamhet
• erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom en stor och komplex organisation
• erfarenhet av att hålla utbildningar/prata inför grupp
• gått kurs/kurser inom inköp

Dina personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på hög integritet och god servicekänsla samt att du har förmåga att kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt. Du har fokus på att skapa goda relationer och drivs såväl av att samarbeta som att arbeta självständigt. Du är ansvarskännande och lösningsorienterad samt har en analytisk fömåga, du gillar att planera och organisera ditt arbete. Det är viktigt att du är både självgående och van att ta egna initiativ, då du inte har chef och medarbetare på nära håll.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.Arbetsplatsen ligger på Järvägsgatan 3, polishuset i Örebro. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult marie-s.nilsson@polisen.se

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: C21553/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kenth Sääf 010-5678494

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4362660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: