Operativ Inköpare till stort företag i Helsingborg

Teamwork / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teamwork i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Perstorp, Malmö eller i hela Sverige

Teamwork
Är man inte en av de stora elefanterna måste man vara lite bättre och ge lite mer. Varje gång. Det är lite jobbigare men ack så mycket roligare. Vi vet, för de flesta av oss har tidigare arbetat hos de största. Sedan 2006 bygger vi ett nytt och annorlunda bemanningsföretag, som just nu är det snabbast växande i Sverige.
Teamwork har idag ca 250 anställda varav 45 internt. Vi har över 800 personer i våra omställningsprogram och finns på tolv platser i Sverige och har en CV-databas med över 500 000 kandidater. Våra garantier är marknadens bästa och vi har en målsättning att vara branschens bästa arbetsgivare. Teamwork erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.

Publiceringsdatum
2010-11-19

Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare kommer du att vara starkt bidragande till att inköpsprocessen fungerar optimalt i den dagliga verksamheten.
Dina arbetsuppgifter består av löpande operativt inköp av produkter. Inköpskedjan som du ansvarar för utgörs av flera delmoment som alla spelar en viktig roll i inköpsarbetet. I det arbetet ingår behovsanalys, orderläggning, leveransbevakning, attestering av order etc. Du kommer att ha daglig kontakt med kundens leverantörer och till viss del arbeta proaktivt för att att förbättra leveranssäkerheten. I ditt ansvar ingår även att ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser. Du hanterar reklamationer och följer upp prisavvikelser, gör avrop mot gällande avtal samt ansvarar för all dokumentation och administration som hör till detta varuflöde.
Vem är du
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta på ett större företag med inköp i 2-4 år. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete i affärssystemet SAP
Som person är du handlingskraftig med mycket energi som tycker om att arbeta proaktivt och strukturerat. Du är noggrann, resultatinriktad och självgående. Som person är du driven och orädd, du vill framåt och siktar på en karriär inom inköp. Vi tror att du är i början av din karriär men har en stor förståelse och intresse för logistik och inköp. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd, har god kommunikationsförmåga samt är social och utåtriktad.

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
• Något/några (ca 2-4) års erfarenhet av operativt inköp
• Erfarenhet av olika affärssystem bland annat SAP

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.twb.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 804
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Charlott Kreuger, 042-17 66 02

Företag
Teamwork

Adress
Teamwork

Jobbnummer
782461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teamwork

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teamwork: