Operativ Inköpare till GKN Aerospace

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Trollhättan, Vänersborg, Lilla Edet, Uddevalla, Stenungsund eller i hela Sverige

Vill du jobba som inköpare på ett globalt bolag med leverantörer från hela världen, sök tjänsten som operativ Inköpare till GKN Aerospace redan idag!

Publiceringsdatum
2022-07-12

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.

Arbetsuppgifter
Denna inköparroll kommer att stödja direktupphandlingen på GKN Aerospace Sweden, främst med tillverkade delar. Rollen kräver operativ kompetens tillsammans med en god förmåga att arbeta självständigt för att nå målen. Du kommer att ha ett nära samarbete med interna och globala intressenter såsom produktion, strategiska planerare, ingenjörer med flera.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som inköpare med ansvar att hantera löpande kontrakt med leverantörer samt att ansvara för servicenivån hos dina leverantörer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Inköp av Produktionsmaterial
• Hantera förändringar i efterfrågan och uppdatera leveransscheman till leverantörerna
• Arbeta med och bibehålla goda relationer med leverantörer
• Delta i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet
• Övervaka leveranser
• Ansvarig för ändringskontroll för platsupphandling, exportkontroll och ITAR-uppfyllelse
• Hantera dina leverantörer för att de ska uppfylla deras ansvar enligt kontraktet
• Stöd vid utveckling och implementering av strategier i samordning med global Commodity Management
• Arbetar du i en handelsvara kommer du att ingå i ett team med kollegor från andra platser inom GKN Aerospace och ansvara för att implementera strategier mm i GKN Aerospace Sweden.
• Arbetsmiljön är internationell, med majoriteten av de nuvarande leverantörerna i Europa och USA.
• Ansvar för KPI:er såsom, inköpsorderrester, lager, produktprisavvikelse och leverans i tid.

Profil
Vi söker dig som har ett affärstänk och är intresserad av ett proaktivt sätt att arbeta med ett högt tekniskt innehåll. Vi tror att en framgångsrik kandidat har följande egenskaper:
• Målinriktad och ett proaktivt sätt att agera
• Kunna arbeta självständigt, i team och som teamledare
• Kreativ både i sätt att tänka och handla
• En hög grad av flexibilitet för att anpassa sig till nya situationer
• Alltid ett smidigt och lösningsorienterat förhållningssätt
• Kundfokus och färdigheter i leverantörsrelationer
• Minst en kandidatexamen inom ekonomi eller likande utbildning
• Mycket goda engelska kunskaper i både tal och skrift
• Kunskaper i MS Office-verktyg och SAP
• Kunskaper om flygprodukter och -tekniker är att föredra

Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Skill och arbetar som konsult hos GKN Aerospace. Det finns möjlighet att arbeta en hel del på distans i denna roll. Uppdraget kommer pågå under ca 1 år med möjlighet till förlängning och/eller övergång till GKN. Som konsult hos Skill erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Urval sker löpande och tillsättning kommer ske så snart som möjligt. Ansök redan idag!
Kontakta Sofia.Philipsson@skill.se.
Jag är på semester mellan 15 juli-15 augusti, så din ansökan kommer att hanteras så snart jag är tillbaka.

Om företaget
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skill Rekrytering & Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7318".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Kontakt
Sofia Philipsson
sofia.philipsson@skill.se

Jobbnummer
6819302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: