Operativ Inköpare sökes omgående för konsultuppdrag

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Örkelljunga eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-27

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning i Helsingborg, söker vi en Operativ Inköpare för ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget startar omgående och pågår minst sex månader.

Ditt främsta uppdrag blir att se till att anläggningarna får de varor de vill ha i rätt tid och till rätt kostnad.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

• Planering, orderläggning och uppföljning av inköp samt leveranser till nya anläggningar
• Löpande orderläggning, leveransbevakning och fakturaattest.
• Driva operativa inköpsprojekt och utveckling av inköpsprocesser.
• Upphandling av engångsköp s.k "offertförfrågningar".
• Stöd till organisationen i beställningar och utskick (exempel marknadsutskick och enstaka behov)
• Daglig kontakt med leverantörer för orderläggning, offertförfrågan, leveransbevakning samt informera operativa förändringar, så som sortimentet och tider.
• Analyserar inköp och upprätthåller vår artikeldatabas.
• Deltar/stöttar som operativ specialist i förhandlingar.
• Ansvarig för beställning till tredjepart, se till att lagernivåerna är korrekta samt att produktutbudet optimeras utifrån behov och pris.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll har du akademisk examen inom ekonomi eller inköp, alternativt en inköpsinriktad eftergymnasial utbildning, exempelvis YH eller motsvarande. Du har också hunnit bygga upp din praktiska erfarenhet genom att under 2-3 år arbetat i en operativ inköpsroll, med fördel i en expansiv organisation.

Du har god erfarenhet från operativt inköp och vågar utmana kundens processer och utveckla deras inköpsarbete till att bli mer effektivt. Kunden är ett kostnadsmedvetet bolag och därför önskar vi att du har god känsla för vad som driver kostnader och erfarenheter från effektivisering. Du är van vid och duktig på att driva projekt och förändringsprocesser självständigt samt att arbeta i ett högt tempo.

Som person är du strukturerad och detaljmedveten och älskar att hitta lösningar på kluriga problem. Du har ett högt driv och genom din tydliga och entusiasmerande kommunikation influerar du organisationen till utveckling. Du förstår vikten av att hålla en hög servicenivå, såväl internt som externt, men är samtidigt bekväm i att agera kravställande. Vidare är du trygg i att självständigt fatta beslut och ta egna initiativ.

Att du är en social relationsbyggare utrustad med en positiv grundinställning ser vi som en självklarhet. Vi förutsätter också att dina kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är mycket goda. Du innehar B-körkort och har inga problem med den begränsad mängd resande som tjänsten innebär.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Dino Elezovic på telefon 042-371631.

Välkommen med d

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dino Elezovic +4642371631

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2638608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: