Operativ inköpare
EuroMaint Rail AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
2025-04-10
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EuroMaint Rail AB i Örebro,
Hallsberg,
Säffle,
Borlänge,
Åmål eller i
hela Sverige Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.
I rollen kommer du ansvara för inköp av material och tjänster med leverantörsramavtal som grund, samtidigt som du kontinuerligt arbetar med att upprätthålla goda relationer med både nya och befintliga leverantörer. Du kommer bl.a. att:
* Lägga inköpsorder och avropa material och tjänster från leverantörer.
* Bevaka leveranser och säkerställa att material ankommer enligt överenskommen tidplan.
* Aktivt utveckla och vårda relationer med leverantörer genom daglig kommunikation.
* Proaktivt hantera och förebygga leveransproblem och materialbrister.
* Samarbeta med strategiskt inköp för att följa upp och utvärdera leverantörernas prestationer och leveranssäkerhet.
Arbeta tvärfunktionellt för att säkerställa effektiva processer och standardiserade arbetssätt mellan olika interna funktioner.
Vem är du?
Vi söker en driven och analytisk inköpare med relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har god förståelse för inköpsprocesser, inklusive avtalshantering och kostnadskontroll, samt erfarenhet av att arbeta med olika systemstöd. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor och lageroptimering, samt erfarenhet av förhandlingar.
För att trivas i rollen tror vi att du är självständig, ambitiös och resultatorienterad. Du har en förmåga att snabbt förstå och analysera komplexa frågor, är systematisk och metodisk, samt har ett öppet sinne för förändringar och nya arbetssätt.
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Användning av Office 365 och andra affärssystem ingår i ditt dagliga arbete, och har du erfarenhet av våra affärssystem som LN och SAP ser vi det som meriterande.
Mer om tjänsten:
* Anställningsform: Visstidsanställning fram till 19 december 2025.
* Placeringsort: Örebro.
Som en del av vårt säkerhetsarbete genomför vi ID- och bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.
Låter det intressant?
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 4 maj.
Ersättning Undefined
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3160-43306042".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Euromaint Rail AB (org.nr 556032-2918),
https://euromaint.se/ Arbetsplats Euromaint Components & Materials AB
Kontakt Euromaint Euromaint
08-515 15 000 Jobbnummer 9278324