Operativ inköpare
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2025-01-24
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
Publiceringsdatum2025-01-24ArbetsuppgifterVill du vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där du får vara en viktig kugge till effektiv inköpsprocess? Vi söker vi nu serviceinriktade operativa inköpare till socialförvaltningen Sydväst.
Som operativ inköpare kommer du att stödja förvaltningens verksamheter där du arbetar med varierande uppgifter och processer parallellt. Du kommer att ansvara för att göra inköp mot ramavtal och enklare beställningar men även genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar, där din goda förståelse för LOU kommer väl till pass. Våra uppdrag får vi genom digitala ärenden och du kommer att ha mycket kontakt med förvaltningens chefer, medarbetare och leverantörer. Vi arbetar i E-handelssytemet Proceedo. Din roll är central för att säkerställa att inköpsprocesserna fungerar smidigt och effektivt.
Tillsammans med förvaltningens inköpssamordnare utgör du förvaltningens inköpsteam och det är ni som tillsammans ser till att våra verksamheters behov inom inköpsområdet tillgodses. Utöver inköpsteamet har du 15 andra fantastiska kollegor inom enheten för Inköp och administration som arbetar med olika typer av administration.
Du kommer utgå ifrån vårt aktivitetsbaserade förvaltningskontor på Zirkongatan några hållplatser från Frölunda Torg. Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning inom offentliga inköp eller offentlig ekonomi från universitet, högskola eller YH. Du behöver också ha tidigare erfarenhet av arbete med offentliga inköp och LOU. Har du tidigare erfarenhet av kundmöten och service är även detta meriterande.
Vi tror att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du har även en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du behöver också vara strukturerad, upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens som är av vikt för tjänsten
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C229520".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst
Kontakt Enhetschef
Joakim Benny Kimmehed
joakim.kimmehed@socialsydvast.goteborg.se Jobbnummer 9123652