Online Sales Manager

Barona Human Resource Services AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-31

Om tjänsten
Nu söker vi för Forenoms räkning en Online Sales Manager som ska ta huvudansvar för att optimera företagets erbjudanden online. Huvudsakligen innebär tjänsten att mycket aktivt arbeta med prissättning online, se till så att kunderna alltid får rätt information och säkerställa betalningar. Detta kräver mycket frekvent scanning av nätet, flera gånger dagligen, analys av marknadens befintliga erbjudanden och priser. Du är även huvudansvarig för Forenoms partnersamarbeten där du träffar de ansvariga för Forenoms partnersajter och säkerställer Forenoms intressen.

Du kommer även att arbeta aktivt med sociala medier, sökoptimering och Google Adwords. Administration relaterad till marknadsföring och försäljning är ett naturligt inslag i tjänsten.

Företaget har växt mycket den senaste tiden och möjligheterna till karriärmässig utveckling är stora för rätt person. Kundunderlaget är välunderbyggt och tjänsterna är populära.

Kvalifikationer
Rätt kandidat har ett par års erfarenhet av att arbeta med online sales, marknadsföring och prissättning, kan arbeta självständigt och bidra till företaget med sin kunskap inom området. Erfarenhet av sökoptimering och arbete med Google Adwords krävs för den här tjänsten. Erfarenhet av att arbeta med bokningssajter eller liknande är önskvärt, så även erfarenhet från fastighets- eller hotellbranschen.

Eftergymnasial utbildning inom sälj och/eller marknad är klart meriterande.

Dina personliga egenskaper
Tjänsten kräver att du har ett eget driv och trivs att arbeta självständigt. Du har ett välutvecklat siffersinne och är en analytisk person. Du brinner för att optimera kunderbjudanden, marknadsföring och drivs av att bidra till lönsamma affärer. I övrigt ser vi att rätt kandidat är en person med god självinsikt och agerar professionellt och målinriktat.

Nivå på datavana:
Generell god IT kunskap krävs. Daglig användning av CRM-system med uppföljning och uppdatering förekommer, så CRM vana är väldigt fördelaktigt. Arbete med powerpoint-presentationer och exceldokument förekommer frekvent, varför erfarenhet och god kunskap i dessa verktyg är viktig.

Språkkunskaper:
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, då du kommer att vara ansvarig för att producera egna texter. Ytterligare språk är definitivt meriterande.

Om arbetsgivaren:

Forenom är Nordens ledande företag inom hotellägenheter/företagsbostäder/Corporate Housing.

Forenoms verksamhet skiljer sig från traditionella hotell eftersom vi skräddarsyr våra lösningar i hotellägenheter. Vi erbjuder våra gäster en unik upplevelse där det personliga mötet och behovet hos kunden är väldigt viktigt för oss. Forenom är stolta över att vi mottagit utmärkelser för vår excellenta kundservice i Sverige. Vi är bra på det vi gör och vi stävar alltid efter att bli bättre och söker nu ytterligare medarbetare som kan hjälpa oss med att uppnå det målet!

Allt började i Finland år 2000 med en handfull hotellägenheter.

Idag sysselsätter Forenom ca 150 medarbetare i Norden och växer i snabb takt med nya duktiga medarbetare. Vi kan erbjuda våra kunder ca 3 500 bostäder runtom i Norden och har över 6000 företagskunder som använder våra tjänster idag.

Verksamheten i Sverige startade sommaren 2009 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Forenom har även kontor och verksamhet i Ryssland, Norge och Danmark.

Vi vänder oss primärt till företag som har behov av tillfälligt boende men även privatpersoner och turister är viktiga kundgrupper. Våra produkter utgör ett attraktivt alternativ till dyra hotell samtidigt som vi erbjuder en servicenivå anpassad till den specifika kunden.

Hur du ansöker:

Du söker denna tjänst via CV databas på barona.se.

Vid frågor kan du kontakta oss på 08-52520500 eller på e-post info@barona.se

Om Barona:

Barona är ett internationellt bemannings- och rekryteringsföretag vars ambition är att utveckla och förenkla rekryteringsprocessen. Vi erbjuder våra kunder unika bemannings-, rekryterings- och HR-lösningar. Barona Sverige är en del av Barona Group som etablerades i Finland för 15 år sedan och idag finns även i Norge, Danmark, Polen, Ryssland, Estland och Spanien. 2015 skapade vår verksamhet drygt 14 000 nya jobb och omsatte 250 miljoner euro. Barona erbjuder sina konsulter arbetsmöjligheter i alla situationer i arbetslivet och du som arbetssökande når arbetsgivare runt om i hela Europa.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona;

Varaktighet, arbetstid
Rekrytering -

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Mix 0852520509

Företag
Barona Human Resource Services AB

Adress
Barona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 63 11164 Stockholm

Jobbnummer
2879202

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Human Resource Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Human Resource Services AB: