Områdeschef för Hemfrids kontorskunder samt hantverkartjänst
Hemfrid i Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hemfrid i Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet som städning, barnpassning, flytt och mycket annat så att kunderna kan få lite mer flow i vardagen. Du vet, den där härliga känslan när allt flyter på och ingenting hakar upp sig.
Publiceringsdatum2018-09-18ArbetsuppgifterSom Områdeschef med ansvar för våra tjänster Kontorsservice och Hantverk har du helhetsansvar för drift, resultat och leverans i ditt område. I det ingår att arbeta med schemaläggning, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder samt vår personal inom dessa områden och rapportera till Affärschef. Vår tjänst Hantverk är ny sedan våren 2018 och något vi ser växa framåt, därför söker vi dig som även vill vara med och utveckla denna tjänst.
Personalansvar: Du kommer ha ett personalansvar för 15 Hemfridare (städare) och två hantverkare. Våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder, så mycket av den dagliga kontakten sker via samtal och sms då du arbetar från vårt huvudkontor i Stockholm. I din tjänst ser vi dock att du är ute på fältet och träffar din personal regelbundet utöver de personalaktiviteter och möten som sker från kontoret. En stor del av din tjänst innebär även personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt.
Kundansvar: Du kommer ansvara för ca. 60 företagskunder som abonnerar på vår städtjänst samt ca. 1-2 privatkunder/vecka som köper vår hantverkartjänst (engångskund). Som Områdeschef har du en avgörande roll för att leverera en riktigt bra tjänsteupplevelse för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår att koordinera bokningar från kunder, åka ut på kundbesök samt ansvara för kundservice.
Vi letar efter dig som
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en trygg och stabil ledare, prestigelös, stresstålig och mycket lösningsfokuserad. Utöver detta ser vi gärna att du har:
• Minst 2 års erfarenhet inom service-/tjänstesektorn
• Ledarerfarenhet med personalansvar
• Eftergymnasial utbildning inom personal, ekonomi eller motsvarande utbildning/arbetserfarenhet
Vi erbjuder
• Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
• Personlig utveckling i service och ledarskap
• En starkt värderingsdriven kultur
• Att vara med på Hemfrids resa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
• Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning
Övrig information
Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 08-17. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.
Så ansöker duLåter det spännande? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansök via mail utan ber dig skicka in via vårt ansökningsformulär. Vid frågor om tjänsten eller processen kontakta Jessica Magnusson, rekryteringsansvarig:
Jessica.magnusson@hemfrid.se / 08-409 126 50.
Välkommen till oss på Hemfrid!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHemfrid i Sverige AB
AdressHemfrid i Sverige AB
Rosenlundsgatan 13
11853 Stockholm
KontorsadressRosenlundsgatan 13, 11853 Stockholm
Jobbnummer 4354716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.