Områdeschef
Norbergs Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Arbetsplatsbeskrivning
Då en av våra områdeschefer går till annat arbete söker nu Socialförvaltningen i Norbergs kommun hennes ersättare. Nu har just du chansen att vara med och utveckla socialförvaltningen. Trivs du i en roll där du får ta mycket ansvar, är du mål – och resultatorienterad och tycker om att leda andra? Då ska du ta möjligheten att bli en av oss i en trygg och positiv ledningsgrupp.
Arbetsbeskrivning
Som områdeschef får du möjligheten att utveckla och leda verksamheter inom äldreomsorgen. Inom ramen för denna tjänst ryms tre avdelningar på ett särskilt boende med ansvaret för sammanlagt 40 medarbetare. Som områdeschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och du har ansvaret för verksamhet, ekonomi, medarbetare och systematiskt arbetsmiljöarbete. En fördel är förstås om du redan har arbetat som ledare och haft ansvar för ekonomi- och personalfrågor. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp som består av 7 områdeschefer och socialchef. Du har som områdeschef tillgång till stöd inom HR, ekonomi, chefsstöd samt verksamhetsutveckling.
Publiceringsdatum2020-04-01KvalifikationerVi vill att du som söker har en relevant akademisk examen eller annan utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdig För att vara framgångsrik i uppdraget ser vi gärna att du har erfarenhet av och bred kunskap om ledning och styrning, gärna erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Självklart är det en fördel om du har kunskap inom just området äldre. I den här tjänsten behöver du ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift samt grundläggande IT-kunskaper för att kunna dokumentera och hantera vardagliga arbetsuppgifter via de system vi använder.
Du är bekväm i att arbeta resultatorienterat och du är bra på att se helheten. Du är trygg, stabil och har förmåga att leda och motivera dina medarbetare med delaktighet och engagemang. Olikheter ser du som en tillgång på arbetsplatsen och du har ett inkluderande synsätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du lyssnar och kommunicerar professionellt och konstruktivt. Du skapar struktur och är bra på att hålla i och hålla ut. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse.
Anställningsintervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstidens slut.
Fackliga företrädare: Nås via kommunens växel 0223-290 00
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid
Vi undanbeder oss hjälp från bemanningsföretag
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SF 33/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5175008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.