Offertingenjör till ett företag i Borås!

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Vi söker nu för vår kunds räkning en Offertingenjör!

Din roll

Du kommer vara placerad i Borås på vår kunds huvudkontor. Denna roll är en del av försäljningsorganisationen. Alla större leveranser till kund sker i projektform.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att sammanställa och koordinera offerter till olika kundprojekt. I offertframställningen ingår bl.a. teknisk systemlösning, lay-out förslag, kund- och myndighetskrav, kostnadsberäkningar mm. mm.

Du koordinerar och samarbetar med såväl produktionen som säljare, kunder och underentreprenörer i syfte att få bästa resultat. Då vår kund har en internationell marknad sker många kontakter och möten på engelska.
Övriga arbetsuppgifter:
- Ta fram och föreslå tekniska lösningar inklusive beräkningar och specifikationer.
- Utforma förfrågningsunderlag till underleverantörer.
- Ta fram kalkyler, sammanställa och presentera offerter.
- Stötta under försäljning och avrop mot specifika kunder samt bistå med teknisk kompetens.
- Föra dialoger med projektledare och säljare under säljprocessens gång.

Publiceringsdatum
2019-09-27

Profil
Du har högskoleutbildning inom teknikområdet och erfarenhet av projektstyrd miljö. Då de arbetar internationellt, krävs det mycket goda kunskaper i engelska muntligen och skriftligen. Eftersom kontoret och flera kunder är i Sverige är även svenskan ett krav.

För att lyckas i rollen kan du kombinera olika typer av tekniska lösningar och förstår att ta hjälp av specialister när det behövs samt delar med dig av kunskap. Du har en stor förmåga att kritiskt granska de uppgifter du får och kan på ett analytiskt vis dra slutsatser hur de kan eller ska tolkas. Noggrannhet och att kunna ta till sig och sammanställa mycket information är avgörande för att lyckas i rollen.

Säljprocesserna hos vår kund är ibland långa och kan variera i omfattning vid offerter, du bör därför vara flexibel i utformningen och kunna kundanpassa ditt arbete utefter kraven från kund.


I rollen ingår kontakter både internt och externt, vilket förutsätter att du kan skapa goda relationer på alla olika nivåer och har utmärkt kommunikationsförmåga. För att trivas hos dem tror vi även att du vill komma till en arbetsgrupp där det finns ett brinnande intresse för teknik och en företagsstolthet som genomsyrar allt de gör.

Anställningsinformation:

Direktrekrytering

Heltid på dagtid med placering på kontoret i Borås.

Start omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Alla frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare:

Eva Thuresson 0734073375 alternativt



Rekryterande företag Maxkompetens :

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4ZaPwN1VSC2XzDdpKxKO0A==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
4874943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: