Nu söker vi en crossdock-administratör till vår terminal i Halls

Logent AB Stockholm / Administratörsjobb / Hallsberg
2022-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nu söker vi en crossdock-administratör till vår terminal i Halls" (publicerad 2022-01-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB Stockholm i Hallsberg, Örebro, Karlskoga, Nacka, Katrineholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-18

Om tjänsten
Rollen som crossdock-administratör innebär i huvudsak

• Att övergripande säkerställa sina ansvarsområden vad gäller kvalitet, säkerhet och uppsatta KPIer.
• Att inom det dagliga arbetet realisera företagets strategier, planer för ständiga förbättringar av arbetssätt, metoder, rutiner och andra förutsättningar som bidrar till en ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet.
• Administrera ankommande vagnar/gods, via order- och vagnslistor.
• Administrera skaderapportering av gods eller vagnar.
• Administrera kundkontakt gällande bokningar, gods- och orderfrågor.
• Administrera avgående gods, via fraktdokument/CMR och avgångslistor.
• I samråd med TL planera för ankommande och avgående gods.
• Lämna ut fraktdokument till chaufförer (via fraktsedel och/eller app).
• Sammanställa fakturaunderlag för sitt ansvarsområde.
• I en positiv anda säkerställa arbetet med övriga avdelningar, åkerier och kunder.

Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande kompetenser:

• Förståelse och kunskap i hantering av digitala dokument och tillhörande applikationer, primärt Excel.
• Tal och skriv/läsförmåga svenska samt engelska.
• Förståelse och kunskap i hantering av epost och kundkontakt.
• Förståelse för transport, order- och logistikhantering.

Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2020 omsatte Logent ca 1,7 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Nilsson på sofie.nilsson@logent.se. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller e-post.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3605".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Arbetsplats
Logent AB Stockholm

Kontakt
Sofie Nilsson
sofie.nilsson@logent.se

Jobbnummer
6258232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB Stockholm: