Nu söker vi dig som vill jobba med digitalisering och ärendehand

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi erbjuder dig
En hög kompetens inom enheten, goda möjligheter att utvecklas inom digitalisering, IT och telefoni samt en mycket trevlig arbetsmiljö med mycket humor och skratt.

En centralt belägen arbetsplats i Farsta med närhet till tunnelbana, pendel och köpcentrum.

Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialområdet, säljer tjänster samt bereder frågor till kommunstyrelsen om hela stadens socialtjänst. Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare och arbetet präglas av engagemang och hög kvalitet. Socialförvaltningen är indelad i fyra avdelningar; avdelningen för stadsövergripande sociala frågor, socialtjänstavdelningen, avdelningen för mottagande av nyanlända och administrativa avdelningen.

Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-, upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.

Enheten för digitalt verksamhetsstöd svarar för att förvaltningens e-tjänster och IT-stöd tas i drift samt sköter den tekniska förvaltningen av IT-stöden. Enheten är ett gemensamt stöd för Socialförvaltningen samt Farsta stadsdelsförvaltning och ansvarar för den operativa hanteringen av Äldreförvaltningens IT och telefoni. Enheten består av åtta medarbetar.

Då vår nuvarande person som ansvarar ärendehantering och digitalisering ska gå på föräldraledighet, söker vi nu dennes vikarie. Vikariatet sträcker sig fram till den 31 december 2018 med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-10-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ärendehantering/Digitalisering kommer du att stödja chefer och medarbetare på Socialförvaltningens, Äldreförvaltningens och Farsta stadsdelsförvaltnings inom digitalisering, IT och telefoni. Rollen innebär ansvar för ärendehantering och digitalisering och fördelningen är cirka 50/50.

Din arbetsuppgifter bestå av:
Ärendehantering:

- gå igenom inkommande beställningar, genomföra beställningar, fördela beställningar samt identifiera och följa upp ogenomförda beställningar
- ta ut rapporter, när statistik efterfrågas
- ge förslag på eventuella förbättringar i systemen

Digitalisering:

- delta i enhetens arbete med att hjälpa verksamheterna digitalisera sina nuvarande analoga arbetssätt och nyttja modern teknik såväl mot brukarna som kollegor.
- delta i arbetet med att höja verksamheternas kompetens om stadens digitala möjligheter och verktyg

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker:

- har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som vi bedömer som relevanta för tjänsten
- har erfarenhet av IT-system och är en god administratör
- har god kunskap i användande av dator

Det är meriterande om du:

- har erfarenhet av arbete med ärendehantering, beställningar och felhantering.
- verksamhetsförståelse, se tekniska lösningar på verksamhetens problem
- arbetat som gruppledare på en helpdesk

Vid intervjun kommer vi lägger stort vikt vid följande kompetenser:
Som person är du tillmötesgående i sitt bemötande, du skapar kontakter och underhåller relationer. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7000
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Persson, IT-strateg 08-508 25 037
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 11 740

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
3758264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, IT och Telefonienheten: