Norsktalande ekonomiassistent omgående
SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. För rätt person finns det möjlighet till anställning på sikt. Vår kund är en industrikoncern med lokaler i östra Göteborg.
Vad innebär rollen och vem söker vi? Du kommer att ingå i koncernens Shared Service Center och rollen som ekonomiassistent innebär ansvar för leverantörs- och kundreskontra mot den norska marknaden. Du kommer även att arbeta med transaktionsövervakning samt vara behjälplig vid månads- och årsbokslut. Det är ett krav att du är flytande i norska i både tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska då det är koncernspråk. Det är önskvärt med erfarenhet av Jeeves som affärssystem men inget krav och att du är en van användare av Excel.
Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt finns tillgänglig omgående. Som person är du framförallt självgående och driven samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter. Vidare är du social och har lätt för att samarbeta samtidigt som du är lojal och plikttrogen och sätter högt värde i att arbeta noggrannt och strukturerat. Dessutom trivs du med att ha flera kontaktytor både internt och externt samtidigt som du har skinn på näsan och kan driva dina frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ytterligare information om uppdraget Behovet hos vår kund är omgående och företaget har lokaler i östra Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-16.30 med 30 min rast. Tjänsten är på heltid.
Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2016-03-15ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Karlsson +46 031 333 54 71
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2726172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.