Nobina söker administratör till leverantörsreskontran

Manpower Professional / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Professional i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Med en omsättning på drygt SEK 6 miljarder och drygt 7000 anställda är Nobina en av de 10 ledande koncernerna inom europeisk kollektivtrafik och den ledande nordiska busskoncernen. Nobina tillhandahåller kollektivtrafiktjänster inom Sverige, Danmark, Norge och Finland och tillhandahåller expressbusstrafik genom Swebus och bussuthyrning till koncernens bussbolag genom Nobina Bus Fleet.
I samarbete med Manpower Professional rekryterar nu Nobina en vaken och flexibel ekonom som ska arbeta med leverantörsreskontraprocessen inom bolagets Service Center Ekonomi. Tjänsten är placerad i Solna.

Publiceringsdatum
2010-08-19

Dina arbetsuppgifter
Nobinas Service Center Ekonomi i Solna hanterar redovisningen för alla de nordiska länderna och är uppdelad i fem grupper; redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra, anläggningsredovisning och betalningar.
Arbetsuppgifterna/ansvarsområdena kommer att bestå av bland annat följande:
• Upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register som t ex attestnivåer på uppdrag från affärsverksamheten
• Registrering av manuella fakturor
• Säkerställa att transaktionerna har blivit godkända av attestbehörig innan registrering i leverantörsreskontran
• Hantering av rättningar såsom krediteringar
• Utredning avvikelser vid matchningar
• Hantering och registrering av utbetalningar
• Boka transaktioner i leverantörsreskontra samt göra korrekt överföring till huvudbok
• Avstämning av reskontra mot huvudbok
• Påminnelsehantering
• Återrapportering till affärsverksamheten avseende av preliminärregistrerade fakturor
• Koncernavstämning mellan koncerninterna leverantörs- och kundreskontrakonton
• Besvara frågor från affärsverksamheten och leverantörerna
Vem är du?
Vi söker dig som är relativt nyutexaminerad civilekonom och som har minst något års erfarenhet av redovisning och av arbete med leverantörsreskontraprocessen. Du trivs i en föränderlig miljö och arbetar gärna med att strukturera och effektivisera dina arbetsuppgifter. Kunskaper i Agresso, EFH samt något av språken norska, finska eller danska är meriterande.
Viktiga egenskaper är att du är noggrann, strukturerad, effektiv och tycker om att arbeta i grupp. Du arbetar även självständigt och ser förändringar i det dagliga arbetet som utmanande.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg via telefon 08-764 26 54.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jens Holmberg, 08 764 26 54

Företag
Manpower Professional

Adress
Manpower Professional

Jobbnummer
712936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Professional

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Professional: