Nästa steg i din karriär - Operativ Inköpare till Mio

MIO AB / Inköpar- och marknadsjobb / Tibro
2024-09-17


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MIO AB i Tibro, Skövde, Mariestad, Mjölby, Lidköping eller i hela Sverige

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.

Publiceringsdatum
2024-09-17

Om tjänsten
Känner du dig redo att ta nästa steg och utvecklas i rollen som operativ inköpare?

Till Mios inköpsavdelning och teamet för Operativa Inköp söker vi en ny kollega som känner sig redo att ta steget in i en roll som Operativ Inköpare.

I rollen kommer du att arbeta med våra anskaffningsprocesser vilket är en nyckelfunktion i verksamheten. Du ansvarar för planering och styrning av varuflödet samt för att säkerställa att våra leverantörer levererar enligt avtal.

I rollen kommer du bland annat att arbeta med:
• orderläggning till centrallager och butik
• säkerställning av god tillgänglighet och optimera lagernivåer
• leveransbevakning
• prognostisering, analysering och uppföljning av inköp
• mätning och uppföljning av leverantörernas prestation

Profil
För att lyckas i rollen som operativ inköpare ser vi gärna att du har erfarenhet av inköp i någon form från tidigare tjänst. Meriterande är om du har relevant utbildning inom inköp, logistik och/eller ekonomi. Du trivs att arbeta på ett strukturerat sätt med realistiska förväntningar. Din förmåga att kombinera din noggrannhet och ditt detaljfokus med helhetsperspektiv och förmågan att snabbt se orsakssamband gör dig lyckosam i ditt arbete.

Som Operativ Inköpare är du en viktig representant för Mio när det kommer till att vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörer världen över. I din roll har du också många samverkans relationer, inom ditt team så väl som bolaget, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och öppna attityd. Du gillar att skapa förutsättningar som driver både relation och resultat i positiv riktning. Engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten så väl som mycket goda kunskaper i Office 365. Har du erfarenhet av affärssystem och/eller butiksarbete ses detta som meriterande.

Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Tibro och löpande urval tillämpas.



Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/160".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mio AB (org.nr 556084-0190)

Arbetsplats
Mio

Kontakt
Annika Dahlin
0504-41207

Jobbnummer
8904303


Prenumerera på jobb från MIO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MIO AB: