Nämndsekreterare till Kanslienheten i Kristianstad

Region Skåne, Koncernkontoret / Administratörsjobb / Kristianstad
2016-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Kanslienheten i Kristianstad" (publicerad 2017-12-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Kristianstad, Hässleholm, Osby, Lund, Ystad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Kanslienheten, som tillhör Koncernstab Kansli/Koncernkontoret, har det övergripande ansvaret för nämndadministrationen för regionfullmäktige, regionstyrelsen, hälso- och sjukvårdsnämnden, regionala utvecklingsnämnden samt ett flertal andra nämnder, utskott och beredningar. Kanslienheten har även ett utvecklingsansvar för ärendeprocesserna både vad gäller rutiner och tekniska lösningar. På kanslienheten är nästan all nämndadministrativ kompetens inom Region Skåne samlad på en och samma enhet. Vi är tolv medarbetare som utvecklar och driver regionens ärendeprocesser framåt.

Det är viktigt för oss att alla våra medarbetare lever upp till och är goda ambassadörer för Region Skånes värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt!


Publiceringsdatum
2016-11-17

Arbetsuppgifter
Vill du verka nära de viktigaste besluten inom Region Skåne, samtidigt som ditt huvudfokus är att ge god service och värna om en god kvalitetskontroll av den politiska processen? Har du en hög integritet och motiveras av att ibland göra praktiska mötesförberedelser för att sedan delta i arbetet med att bereda ett miljardbeslut? I så fall kan du vara personen vi söker till rollen som nämndsekreterare på kanslienheten på Region Skånes koncernkontor i Kristianstad!

Som nämndsekreterare tjänstgör du inom en eller flera av Region Skånes olika politiska nämnder, utskott eller beredningar och utgör länken mellan tjänstemän och den politiska beredningen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
• planera och vara rådgivare i handläggningsprocessen
• samordna och kvalitetssäkra ärenden inför den politiska beredningen
• ansvara för dagordning och publicering av ärenden inför sammanträden
• ansvara för protokoll vid sammanträden
• delta i det gemensamma utvecklingsarbetet av ärendeprocessen

Du är samordnare, konsult och stöd för nämndadministration och ärendeprocessen inom just ditt ansvarsområde. Du kommer att få ett stort ansvar och stora möjligheter att påverka din roll och ditt arbete. Som nämndsekreterare är du en betraktare av den politiska debatten som gärna får lägga fram sakliga fakta men förväntas kunna ha en professionell distans till de ärenden du hanterar.


Kvalifikationer
För att bli aktuell för tjänsten har du erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation samt en högskoleutbildning eller motsvarande relevanta kunskaper som du förvärvat genom yrkeserfarenhet. Du har grundläggande datorvana av Windowspaketet, medan erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem är meriterande. Vi ser även positivt på högskoleutbildning inom statsvetenskap eller förvaltningskunskap samt erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare.

Som person är du drivande och självständig med en god analytisk förmåga och en hög personlig integritet. Du kommer att planera och förbereda möten parallellt på både kort och lång sikt, och vi ser därför att du har ett strukturerat arbetssätt samt vana av att självständigt bringa ordning i komplexa diskussioner med hjälp av tydliga processer. Tjänsten ställer även krav på att du har en hög kommunikativ, pedagogisk och språklig förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Då tjänsten kan innebära resor mellan Region Skånes verksamheter är det en fördel om du har B-körkort, även om vi föredrar att åka kollektivt.

Vi tillämpar löpande urval och du är därför varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: April 2017.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A627965
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingvar Thell, Enhetschef 044-309 31 39
Marcus Enochsson, Rekryterare 046 - 275 26 93
Cecilia Eklund, Områdeschef 044-309 32 30

Företag
Region Skåne, Koncernkontoret

Adress
Region Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3166616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Koncernkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret: