Nämndsekreterare till Färgelanda Kommun
Jobbakuten Väst AB / Administratörsjobb / Färgelanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Färgelanda,
Munkedal,
Uddevalla,
Vänersborg,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Färgelanda,
Uddevalla,
Vänersborg,
Mellerud,
Trollhättan eller i
hela Sverige Bemanningsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Kontor i Åmål, Stenungsund, Trollhättan och Göteborg. Bra folk snabbt. Specialiserade sedan 1996 inom lager, kontor och industri
Färgelanda Kommun söker nämndsekreterare till kansliavdelningen.
Arbetsplatsbeskrivning
Färgelanda kommun ligger i södra Dalsland. Här har människor bott och verkat i bortemot 10 000 år. Idag är vi ca 6 500 invånare.
Kommunkontoret är beläget i Färgelanda tätort. I samma hus finns nästan hela den kommunala administrationen, ca 40 medarbetare, samlade i en förvaltning. Kansliavdelningen arbetar med många olika administrativa uppgifter. Vi hanterar kommunens post och diarium, sköter sammanträdes och förtroendemanaadministrationen, tar hand om arkivet, är internkonsulter (främst inom kommunal- och offentligrätten) , handhar bygglovs- och renhållningsadministrationen, lägger ut material på vår hemsida, administrerar val och mycket mer. Vi bildar ett arbetslag och har ambitionen att åtminstone hjälpligt kunna sköta varandras uppgifter vid olika former av frånvaro. (fast vi lyckas inte alltid) En vanlig dag på jobbet hos oss innehåller både kvalificerade uppgifter och enklare kontorsgöromål.
• **** Arbetsbeskrivning *****
Som nämndssekreterare kommer du att vara vår spindel i nätet kring diariet och ärendebevakningen med ett särskilt administrativt ansvar gentemot socialtjänsten. Du blir sekreterare i myndighetsnämnden ( beslutar i ärenden om myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden såväl som bygglov mm) och vi förväntar oss att Du kan svara för att nämnden uppfyller de bestämmelser som finns på det offentligrättsliga området. Vi vill också att du ska vara en riktig fena på offentlighet och sekretesslagstiftningen. Även sekreterarskap i andra organ kan bli aktuellt liksom utredningsuppdrag ofta med juridiska inslag. Arbetet innebär mycket kontakter både med allmänhet, massmedia och förtroendevalda. Kvällsjobb kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk eller paralegal KY-utbildning. Du ska ha goda kunskaper i offentlig rätt, ha god kännedom om en myndighets ärendehantering och kan tillämpa de lagar som styr den. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift. Du ska också behärska engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete på en kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndsarbete är en merit liksom erfarenhet av arbete i projektform, exv implementering av digitala diariesystem. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, kan arbeta självständigt under eget ansvar men också är en god lagspelare, är noggrann, strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Du ska trivas med att inte bara ge service utan också att utöva ett värdskap - ge det där lilla extra som får kunderna och medarbetare att känna att sig betydelsefulla även när
högarna på skrivbordet växer. Du ska kunna ta tag i stort som smått.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Färgelanda kommun använder sig för närvarande av det digitala ärendehanteringssystemet Winess med undantag av plan och bygg som till sin hjälp har systemet EDP Byggreda.
Intresse av samhällsfrågor i allmänhet och att utveckla rutiner och förbättra datoranvändning i administrationen liksom att effektivisera det egna arbetet är också viktiga egenskaper. Du ska ha körkort.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Du är välkommen med Din ansökan snarast. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Publiceringsdatum2015-01-29Så ansöker duFör att söka tjänsten klicka på länken "Skicka ansökan".
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnl.avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Jansson 0725541165
FöretagJobbakuten Väst AB
AdressJobbakuten Väst AB
Norra Ågatan 2
66230 Åmål
KontorsadressNorra Ågatan 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2146690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.