Nämndsekreterare till Äldreförvaltningen

Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben / Administratörsjobb / Stockholm
2018-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Äldreförvaltningen" (publicerad 2018-10-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla äldreomsorgen och äldreboende i Stockholms stad. Vidare svarar förvaltningen för en samlad analys och redovisning av kvaliteten i äldreomsorgen i staden. Förvaltningen bereder beslutsunderlag i strategiska vård- och omsorgsfrågor som riktlinjer, äldreboendeplan, avgifter m.m.



Beskrivning av arbetsplatsen

Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar plus en stab.

De tre avdelningarna är Stockholms Trygghetsjour, Planeringsavdelningen och Utvecklingsavdelningen. Antalet chefer inom förvaltningen är 7 stycken med olika ansvarsområden.

Vi söker nu en nämndsekreterare. Tjänsten är placerad i staben, direkt under förvaltningschefen. Staben ansvarar för övergripande administration, ekonomi, HR, kommunikation, registratur, nämndadministration, arkiv, hantering av personuppgifter och informationssäkerhet. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Farsta Centrum.

Publiceringsdatum
2018-01-12

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska organisationen och har en nyckelroll i planeringen inför stadsdelsnämndens månatliga sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena. Du är även ansvarig för delegationsordning och delegationsförteckning. En annan viktig uppgift är att utveckla metoder för att säkerställa hög kvalitet i nämnd och råd.

Du är ensam i din roll men arbetar tillsammans med medarbetarna på enheten där ni utgör ett starkt team som ger professionellt administrativt stöd. Du kommer fungera som rådgivare i frågor kring ärendehantering och i arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt övriga arbetsuppgifter som faller under enhetens ansvarsområde. Du kommer också medverka i samband med införandet av det gemensamma ärendehanteringssystemet eDok.

Din kompetens och erfarenhet

Vi vill att du som söker har:

- Lämplig högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande

- Några års arbetslivserfarenhet inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal verksamhet

- Kunskap om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagen om offentlighet- och sekretess mm)

- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då du kommer arbeta med dokumentation

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbeta i webbaserat ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess
- Erfarenhet av juridiskt arbete i offentlig förvaltning

Då du är ensam i din roll är det avgörande att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du kan balansera mellan att jobba på egen hand och tillsammans med andra och trivs med det. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett proaktivt förhållningssätt och tänker strategiskt i ett brett perspektiv. Du uppskattar samarbete med andra människor, är tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Tillträde maj 2018 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 2017/8580
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Dahl, HR-konsult 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Ann-Christine Hansson, Förvaltningschef ann-christine.hansson@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben

Adress
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben
Storforsplan 36
10664 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 36

Jobbnummer
3900159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben: