Nämndsekreterare
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2024-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-08-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
Publiceringsdatum2024-05-17ArbetsuppgifterVi söker dig som har ett stort intresse för den demokratiska beslutsprocessen, myndighetsutövning och den reglerande lagstiftningen kring detta och som vill ge stöd och service till förvaltningsledning och politiskt förtroendevalda.
Som nämndsekreterare ingår du i kanslienheten som ansvarar för förvaltningens informations- och ärendehanteringsprocess. Enheten består av åtta medarbetare. Kansliet ansvarar bland annat för den politiska ärendeprocessen, förvaltningens service och stöd till nämnden och dess utskott samt ger chefsstöd i frågor gällande ärendehantering och juridik. Medarbetarna på enheten arbetar som ett team med kompetens inom områdena ärendehantering, nämnd- och utskottsadministration samt juridik.
Kanslienheten är en av sju enheter på avdelning stab och kommunikation, som även ansvarar för förvaltningens kommunikations- och säkerhetsfrågor, samt löneadministration och avgiftshandläggning. Din närmaste chef är avdelningschefen som är direkt ansvarig för kanslienheten. Arbetsplatsen finns på Opaltorget i ett nybyggt kontor, där vi arbetar aktivitetsbaserat.
I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra två nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll. Du är också stöd åt förvaltningsledning och direktör när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess. I tjänsten ingår även sidouppdrag kopplade till utbildningar, utredningsarbete och samordningsansvar för förvaltningsövergripande frågor.
Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.
KvalifikationerDu ska vara högskoleutbildad med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska ha dokumenterade kunskaper inom relevant lagstiftning, så som kommunal- och förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess.
Det är meriterande om du har jobbat i en politiskt styrd organisation med förtroendevalda och om du har tidigare erfarenhet som utskott- eller nämndsekreterare. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med dataskydd.
Vi söker dig som tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Du är strukturerad, upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här:
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lonDu ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C193867".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Stab och Kommunikation
Ulrika Stridvall Dahlén
ulrika.stridvall.dahlen@aldrevardomsorg.goteborg.se Jobbnummer 8687868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.