Nämndsekreterare
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2022-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-05-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Arbetsplats
Förvaltningskontoret
Barn-, utbildning och kulturförvaltningen har till uppdrag att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna, verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvara för det systematiska kvalitetsarbetet och utvecklingsarbetet på huvudmannanivå.
Vi tar ansvar och arbetar för en verksamhet med hög kvalitet som genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande.
Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.
Arbetsuppgifter/uppdrag
Som nämndsekreterare ansvarar du för en kvalitetssäkrad och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltning och barn-, utbildnings- och kulturnämnden Arbetet omfattar sekreterarskap i nämnd, nämndens presidium och facklig samverkan. Uppdraget innebär att göra utredningar, skriva tjänsteskrivelser, skrivelser av juridisk karaktär, remissvar, yttrande och registrera klagomåls- och kränkningsärenden som går till nämnd samt intern kommunikation inom förvaltningens verksamheter.
Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden är att jobba med förvaltningens registrering, arkiv och dokumenthantering. Det kan tillkomma uppgifter utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.
Du får en arbetsgivare som leder och verkar enligt sina värdeord respekt, omtanke, öppenhet, ansvar, kvalitet och stolthet. En arbetsgivare med höga förväntningar med närhet till ledning och styrning.
Publiceringsdatum2022-04-14KvalifikationerVi söker dig som har lämplig högskoleutbildning som statsvetare, jurist eller annan bakgrund som arbetsgivaren finner lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet av nämnds- och utredningsarbete och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor och ett intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du har en hög språklig förmåga och du uttrycker dig på ett sakligt och tydligt sätt på svenska. Du är självgående och driver ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt. Du har en analytisk förmåga att kunna hantera och sammanställa information. Som person är du noggrann och är mån om att leverera underlag med hög kvalitet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kommunens centrala värdeord stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar lägger grunden.
Omfattning/varaktighet
Sista ansökan: 28 april
Intervjuer: 24-25 maj, (Även löpande intervjuer innan detta datum kan förekomma)
Tillsvidareanställning 100%
Tillträde snarast
Lön enl ök
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktperson: Simon Herlitz, 0157-43 02 26,
simon.herlitz@edu.flen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flens kommun (org.nr 212000-0332),
https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/ Arbetsplats Flens Kommun
Jobbnummer 6541848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.