Nämndsekreterare
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.
Om arbetsplatsen
Nämndsekretariatet är en centraliserad funktion i staden och servar samtliga nämnder och styrelser med nämndadministrativa arbetsuppgifter. I nämndsekretariatets ansvarområde ingår även registratur, centralarkiv och att vara personuppgiftsombud. Sekretariatet tillhör organisatoriskt stadsledningsförvaltningen och avdelningen Service och utvecklingsstöd. Kansliet är underställt kanslichefen som även ansvarar för stadens överförmyndarkansli. Nämndsekretariatet består idag av fem medarbetare och söker nu ytterligare en medarbetare.
Vad innebär arbetet?
Som nämndsekreterare kommer du att ansvara för de nämndadministrativa uppgifterna till minst tre olika nämnder i staden. Det innebär att du deltar vid nämndsammanträden samt vid tjänstemanna- och presidieberedningar och utskottssammanträden. De flesta sammanträden är förlagda till sen eftermiddag eller kvällstid. Du upprättar kallelser samt skriver protokoll och bistår med kunskap i ärendehantering och nämndadministration under processen. Staden har digitala utskick genom Styrelsemöte.se. Övrig administration kopplat till nämndprocessen som t.ex. bokning av lokaler, underlag för arvodesutbetalning, beställning av fika ingår i arbetet.
I arbetet ingår även att i samarbete med stadens lönefunktion kvalitetssäkra utbetalning av arvoden till stadens förtroendevalda och ge viss administrativ service till stadens politiska sekreterare.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har intresse för administration med förmåga att skapa och upprätthålla struktur och ordning. En god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt är en förutsättning. Eftersom arbetsuppgifterna varierar över tid har du förmåga att anpassa dig till olika situationer och gillar förändring.
Mer information och ansökan
Kontaktperson är kanslichef Maria Rönnberg tel. 08-734 22 55.
• Tillsvidareanställning
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 7 december 2014. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Publiceringsdatum2014-11-19Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
Ersättningja
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
stadshusgången 2
17186 Solna
Kontorsadressstadshusgången 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2073894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.