Nämndsekreterare

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 33 000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder.
Kommunen innehåller många varierande miljöer:
spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag.
I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet.
Kommunen består av fyra geografiska delar:
Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö.
Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd.
Inom Partille kommun uppmuntrar vi särskilt internsökande till lediga tjänster.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2011-03-23

Arbetsuppgifter
Nämndsekreterare till Vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun.
Som nämndsekreterare finns du med i många olika sammanhang och arbetar nära såväl politiker som förvaltningsledning. Du ansvarar för administrationen kring förvaltningsråd och vård- och omsorgsnämndens presidier och sammanträden och är sekreterare på dessa möten. Du arbetar i vårt IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem LEX. Du skriver ibland egna beslutsunderlag (tjänsteskrivelser) till nämnden. Du är förvaltningens stöd i juridiska frågor och bevakar lagar och avtal som styr förfaltningens arbete. Du ansvarar för dokumenthantering och arkivering. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning
• God förmåga att organisera och strukturera arbetet
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att kommunicera och samarbeta
• Krav på noggrannhet och flexibilitet
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-04-15 15 april 2011 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-13
Ange följande referens när du ansöker: 213/2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gerd Strandén, 031-7921292

Facklig kontakt
Facklig företrädare når du via kommunens växel, 031 792 10 00

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
883958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: