Nämndsekreterare

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2024-12-20


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2024-12-20

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som erfaren nämndsekreterare för den viktiga uppgiften att sköta administrationen kring Intraservice nämndsammanträden.

Kanslienhetens grundläggande uppdrag omfattar uppgifter som följer av krav på Intraservice som offentlig förvaltning och myndighet. Vi arbetar för att Intraservice följer lagar, förordningar, reglementen, riktlinjer och rutiner inom området offentlig rätt och ska därigenom skapa förutsättningar för ledning och övrig personal att tillhandhålla en rättssäker handläggning av ärenden. Inom kanslienheten arbetar vi med att stödja Intraservices ledning och avdelningar i juridiska frågor, ärendeberedning till Intraservices nämnd, dokumenthantering, diarieföring och arkivering.

Som nämndsekreterare driver och utvecklar du det nämndadministrativa arbetet som ett kvalificerat stöd till förvaltningsledningen, handläggare, nämnden och dess presidium. Du sammanställer och kvalitetsgranskar beslutsunderlag, planerar sammanträden, bereder ärenden i dokument- och ärendehanteringssystemet, upprättar kallelser och skriver protokoll. I ditt arbete ska du bidra till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och styrande dokument. Du ansvarar för att ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt samt säkerställer att rutiner och styrdokument tas fram och implementeras i verksamheten. I uppdraget ingår även att vid behov arbeta med handläggning/samordning av ärenden.

Idag arbetar vi i LIS/Lotus Notes men kommer under året gå in i stadens nya ärendehanteringssystem (Ciceron). Du kommer att vara en viktig nyckelperson i det förändringsarbete som krävs i samband med implementeringen av och utbildning i det nya ärendehanteringssystem (Ciceron) i förvaltningen. Arbetet förutsätter att du tycker om att vara delaktig i utvecklingsprocesser. Om du har kunskap och är van förändringsledare är det meriterande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller motsvarande. Du har kunskap i kommunalrätt/offentlig rätt och har en förståelse för den politiska styrningen i en komplex organisation. Du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller motsvarande.

Det är meriterande om du har vana av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem generellt och LIS/Lotus Notes men i synnerhet i Ciceron. Vi ser dessutom gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning samt förmåga att identifiera och driva förbättrings- och utvecklingsmöjligheter.

För oss är det särskilt viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har helhetssyn. Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Vi vill att du har starka färdigheter i kommunikation och att du anpassar den efter mottagare, målgrupp och situation. Du är van att arbeta självständigt och tar egna initiativ men samarbetar även väl med andra. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Personlig lämplighet kommer att spela en stor roll vid tillsättandet av tjänsten.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C226359".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Kontakt
Kanslichef
Pernilla Fitz
pernilla.fitz@intraservice.goteborg.se
031-368 68 33

Jobbnummer
9076483

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: