Nämndsekreterare 100 %

Sorsele Kommun / Administratörsjobb / Sorsele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sorsele, Storuman, Arjeplog, Malå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sorsele Kommun i Sorsele, Malå, Vilhelmina, Lycksele, Dorotea eller i hela Sverige

Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar. Här verkar vi tillsammans. Det finns ett stort behov av arbetskraft i hela kommunen, så har du familj kan vi hjälpa till med tips på arbetsgivare för din respektive.
Vår duktige administratör och nämndsekreterare, Ann-Kristin, ska gå i pension. Därför söker vi nu hennes ersättare som känner sig laddad att fylla platsen. Om du är intresserad av och har erfarenhet inom politisk ärendehantering, protokoll, utredningsuppdrag, diarieföring eller annan handläggning/administration inom offentlig förvaltning, då ska du söka en plats i vårt proffsiga, positiva och serviceinriktade kansliteam!

Publiceringsdatum
2020-01-22

Dina arbetsuppgifter
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och möteshantering för kommunstyrelsen, dess utskott och samhällsbyggnadsnämnd. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete samt att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner och information. Då kanslienheten är ansvarig för kommunens hemsida ingår att jobba som webbredaktör. Som en del av kanslienheten med uppdraget att leverera service till de förtroendevalda i Sorsele kommun, kan arbetsuppgifterna också inkludera att ersätta kommunsekreteraren vid kommunstyrelsens eller kommunfullmäktiges sammanträde samt att svara i kommunens växel.
Dina egenskaper:
Som person är du strukturerad, noggrann, stresstålig, flexibel och trivs med att arbeta såväl ensam som i grupp. Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Du är också en person som med god framförhållning kan planera och prioritera i ditt arbete. Du är nyfiken på digitalisering. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kompetens/kvalifikationer - krav:
Du har utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt erfarenheter från uppdrag med hantering av officiella dokument/protokoll, exempelvis från föreningsliv, fackföreningsrörelse, statlig myndighet osv. Rollen kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Du har goda digitala och tekniska kunskaper samt goda kunskaper i Officepaketet.
Varaktighet/arbetstid:
Anställningen avser tillsvidare 100 % och kan inledas med 6 månaders provanställning. Löpande rekrytering tillämpas. Tillträde snarast.

Ersättning
Kommunen tillämpar individuell lönesättning.
Sorsele kommuns värdegrund - Mod, Glädje och Respekt.
Välkommen med din ansökan till: Sorsele kommun, 924 81 Sorsele eller via e-post: kommun@sorsele.se senast 2020-02-09.
Märk din ansökan med: Dnr 2020/31-023
Rekryteringsfirmor och bemanningsföretag undanbeds.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Sorsele kommun
Burevägen 4
92481 Sorsele

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Dnr 2020/31-023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sorsele kommun (org.nr 212000-2585)
Burevägen 4 (visa karta)
924 81  SORSELE

Jobbnummer
5055038

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sorsele Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sorsele Kommun: