Nämnd- och utredningssekreterare Social Välfärd

Lidköpings Kommun / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidköpings Kommun i Lidköping, Vara, Grästorp, Essunga eller i hela Sverige

Från 1 september 2020 är förvaltningarna Social & Arbetsmarknad och Vård & Omsorg sammanslagna till Sektor Social Välfärd. Sektorn ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.




Publiceringsdatum
2021-03-24

Beskrivning
En av våra nuvarande kollegor ska gå i pension och vi söker därför en ersättare.

Att arbeta som nämnd- och utredningssekreterare inom Social Välfärd innebär att vara en viktig länk mellan politik, medborgare och tjänstemän i sektorn och kommunen.

Dina arbetsuppgifter
Som nämnd- och utredningssekreterare ansvarar du tillsammans med en kollega för nämndadministrationen kring de nämnder som hör till sektorn Social Välfärd.
Du kommer att arbeta med utveckling och kvalitetssäkring av administrativa arbetssätt och rutiner för nämnderna. Som nämnd- och utredningssekreterare är du en viktig spelare i vår övergång till ett än mer digitalt arbetssätt gentemot medborgare, politiker och tjänstemän. Du kommer, i nära samarbete med nämndernas ordförande och sektorschefen, ansvara för kvalitésäkring av nämndarbetet, hantering av handlingar, protokoll, diarium etc.
Du kommer även på uppdrag av sektorschefen genomföra utredningar, internkontroller, förbereda remissvar och delta i olika kommungemensamma utvecklingsgrupper.
Nämnd- och utredningssekreterarna är nyckelpersoner i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning, så som förvaltningslinjen, statsvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, och har mycket goda kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen. Du har också goda kunskaper och är intresserad av lagstiftningar som styr nämndernas verksamheter.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.
Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i såväl interna som externa kontakter. En god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt är en förutsättning. Du ska ha goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift samt god datorvana.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Heltid. Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping - en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidköpings kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VO 2021/102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidköpings kommun (org.nr 212000-1694)

Arbetsplats
Social Välfärd, Ledning

Jobbnummer
5652218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidköpings Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidköpings Kommun: