Myndighetssamordare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen arbetar för att ISO-certifiera ett integrerat ledningssystem avseende aspekterna kvalitet, informationssäkerhet, miljö och arbetsmiljö. Arbetet leds från avdelningen för verksamhetsstöd i nära samverkan med övriga avdelningar. Avdelningen för verksamhetsstöd har också ansvaret för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, ekonomi- och budgetfrågor och IT som samordnas med ledningssystemsarbetet. Vi söker nu en myndighetssamordnare som ska samordna myndighetens arbete med samtliga fyra aspekter och förvalta, utvärdera och förbättra vårt integrerade ledningssystem. Du kommer även att ha ett särskilt ansvar för att samordna kvalitets- och miljöarbetet. 

Vi söker dig som vill arbeta med att 

• driva och utveckla formerna för samarbete och samverkan inom myndigheten vad gäller ledningssystemets fyra aspekter

• följa upp arbetet och samordna med intern och extern revision

• stödja ledningen med underlag och vägledning

• integrera planering och uppföljning i ledningssystemet

• ha ett särskilt ansvar för det löpande arbetet med kvalitet och miljö genom mål och uppföljning

Kvalifikationskrav

• Relevant akademisk examen

• Erfarenhet av att införa ett ISO-certifierat ledningssystem eller flerårig erfarenhet av att arbeta med ett integrerat ledningssystem avseende minst kvalitet och miljö

• Erfarenhet av strategiskt arbete med planering, samordning och uppföljning i statlig verksamhet

• För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer, rollen kräver vidare att du är service- och lösningsorienterad, effektiv, noggrann, självständig och strukturerad

Det är dessutom meriterande om du 

• har erfarenhet av ledningssystem för arbetsmiljö och informationssäkerhet i enlighet med gällande ISO-standarder

• har vana att använda resultat från revision som verktyg för verksamhetsutveckling

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir Utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .

Sista ansökningsdag är 25 maj 2014. Ansök via vår hemsida personalstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-10765/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2014-05-12

Kontakt
Tomas Hedlund

avdelningschef

075- 247 30 70

Petra Cederström

personalspecialist

075- 247 30 47

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
10630 .

Kontorsadress
Rålambsvägen 3

Jobbnummer
1871303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: