Myndighetssamordare
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen arbetar för att ISO-certifiera ett integrerat ledningssystem avseende aspekterna kvalitet, informationssäkerhet, miljö och arbetsmiljö. Arbetet leds från avdelningen för verksamhetsstöd i nära samverkan med övriga avdelningar. Avdelningen för verksamhetsstöd har också ansvaret för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, ekonomi- och budgetfrågor och IT som samordnas med ledningssystemsarbetet. Vi söker nu en myndighetssamordnare som ska samordna myndighetens arbete med samtliga fyra aspekter och förvalta, utvärdera och förbättra vårt integrerade ledningssystem. Du kommer även att ha ett särskilt ansvar för att samordna kvalitets- och miljöarbetet.
Vi söker dig som vill arbeta med att
• driva och utveckla formerna för samarbete och samverkan inom myndigheten vad gäller ledningssystemets fyra aspekter
• följa upp arbetet och samordna med intern och extern revision
• stödja ledningen med underlag och vägledning
• integrera planering och uppföljning i ledningssystemet
• ha ett särskilt ansvar för det löpande arbetet med kvalitet och miljö genom mål och uppföljning
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen
• Erfarenhet av att införa ett ISO-certifierat ledningssystem eller flerårig erfarenhet av att arbeta med ett integrerat ledningssystem avseende minst kvalitet och miljö
• Erfarenhet av strategiskt arbete med planering, samordning och uppföljning i statlig verksamhet
• För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer, rollen kräver vidare att du är service- och lösningsorienterad, effektiv, noggrann, självständig och strukturerad
Det är dessutom meriterande om du
• har erfarenhet av ledningssystem för arbetsmiljö och informationssäkerhet i enlighet med gällande ISO-standarder
• har vana att använda resultat från revision som verktyg för verksamhetsutveckling
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir Utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se .
Sista ansökningsdag är 25 maj 2014. Ansök via vår hemsida personalstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-10765/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Publiceringsdatum2014-05-12KontaktTomas Hedlund
avdelningschef
075- 247 30 70
Petra Cederström
personalspecialist
075- 247 30 47
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
10630 .
KontorsadressRålambsvägen 3
Jobbnummer 1871303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.