Moment söker ekonomi- och kontorschef
Moment Projektkonsult AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Moment Projektkonsult AB i Stockholm,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Anställningsform: vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning
Om Moment
På Moment bygger vi Sveriges projektledningscentrum. Vi som jobbar här är övertygade om att de organisationer som snabbast omsätter strategier och planer till framgångsrika projekt blir morgondagens vinnare. Vi drivs av att öka våra kunders handlingskraft och förmåga till förändring.
Organisationen Great Place to Work utsåg oss 2014 till Sveriges femte bästa arbetsplats i kategorin små organisationer. Vi styrs av våra värderingar mod, inspiration, balans och skicklighet.
Moment startade 2001, har 25 anställda och omsatte 2013 35 MSEK. Vi har varit lönsamma varje år sedan starten. Vi finns i trivsamma lokaler på Hötorget i Stockholm.
Publiceringsdatum2014-05-28Om tjänstenI ett första skede är tjänsten ett vikariat för att ersätta vår nuvarande ekonomiansvariga. Med inskolning och överlämningar tror vi att vikariatet är minst 3 månader. Moment är dock under stark tillväxt och för rätt person tror vi oss idag kunna erbjuda en permanent tjänst (tillsvidareanställning) även efter vikariatet. Vikariatet startar i början av augusti 2014.
I rollen som ekonomi- och kontorschef kommer du ansvara för hela företagets administrativa arbete omfattande bland annat fakturering och avtalshantering, löner, bokföring, månadsrapportering samt administration av hela vårt kontor.
Tjänsten kräver utpräglat god strukturell förmåga, hög energinivå och god serviceförmåga.
Om dig
Du har flerårig erfarenhet som ekonomiansvarig på en mindre eller mellanstor konsultorganisation och vill ta ett större ansvar än att enbart ansvara för ekonomifunktionen, det vill säga ansvara för hela kontorets administration.
Du är noggrann, välstrukturerad och har en mycket hög energinivå och förstår vikten av god service. När det gäller verktygserfarenhet är det ett krav att du har mångårig erfarenhet av Microsofts Officepaket och särskilt MS Excel. Vidare är erfarenheter av att jobba med följande ekonomisystem starkt meriterande:
• SPCS Administration 1000 (bokföring, fakturering, kund- och leverantörsreskontra)
• SPCS Lön Special
Moment erbjuder
Moment kan till rätt kandidat erbjuda en mycket flexibel tjänst med konkurrenskraftig ersättning och stora möjligheter att påverka sitt arbete. För dig som värdesätter att få trevliga kollegor på Sveriges femte bästa arbetsplats och som har höga professionella ambitioner tror vi helt enkelt att detta är ett riktigt bra jobb.
Ansök nu
Låter det intressant? Skicka in CV och ett personligt brev, dock senast den 10 juni 2014. Skicka din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer information
För mer information om tjänsten, besök oss på
www.moment.se eller kontakta Erik Sjöberg på 0733-574 574 alternativt på
erik.sjoberg@moment.se .
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMoment Projektkonsult AB
AdressMoment Projektkonsult AB
Gamla Brogatan 9, 4tr
11120 Stockholm
KontorsadressGamla Brogatan 9, 4tr
Jobbnummer 1892590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.