Medarbetare till vår kundservicefunktion, Samordningsenheten, Hä

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten / Kundservicejobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten i Härnösand

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Samordningsenheten är en av sju stödenheter inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning. Samordningsenheten har totalt 17 medarbetare placerade i Örebro, Solna och Luleå men största delen av verksamheten finns i Härnösand där enhetschefen också är placerad.

Enheten ansvarar för tjänster inom lokalförsörjning, miljöledning, säkerhet, internservice, nämndadministration och metodstöd i processutveckling. Vi står just nu inför en spännande utmaning med att utveckla vår externa service.


Publiceringsdatum
2022-04-13

Arbetsuppgifter
Som administratör inom Internservice kommer du att arbeta stödjande. Tjänsten ingår i Internservice som ansvarar för vår kundservice både internt och externt. Din arbetsdag kan förändras från en minut till den andra och du kommer att behöva förmågan att snabbt byta fokus. Du kommer ingå i ett team inom funktionen där vi nu arbetar för att bygga upp generalistkunskap inom olika områden för att utöka vår service. Den här funktionen är i en spännande utvecklingsfas!

I ditt arbete ingår till exempel:
• besvara interna och externa samtal
• hantera skriftliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem
• bemanna receptionen i Härnösand
• hantera myndighetens post, dvs. sortera, digitalisera och fördela inkomna handlingar
• hantera konferensservice i Härnösand
• bidra till utveckling inom funktionen
• inom det kompetensområde som du får ansvar för självständigt leda möten och samordna möten som är nödvändiga för funktionens utveckling
• administrativt stöd internt vid behov.

Andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Även om de flesta möten sker digitalt kan tjänsten innebära resor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• fullgjort en gymnasieutbildning inom ett område som arbetsgivaren finner relevant
• god vana av att använda dator som ditt primära arbetsredskap
• dokumenterad erfarenhet från att arbeta med service
• uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du
• har god kunskap inom IT eftersom du kommer att stötta våra medarbetare i grundläggande IT-frågor
• erfarenhet av att arbeta i en kontaktcenter-lösning
• erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.

Personliga egenskaper
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
• Du har en god pedagogisk förmåga.
• Du har en hög serviceförmåga med en stor vilja att hjälpa andra.
• Du har en hög förmåga att söka och förmedla information.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-22 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2022/387".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)

Arbetsplats
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten

Kontakt
Enhetschef
Åsa Söderqvist
010-473 51 50

Jobbnummer
6538755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten :