Medarbetare till kundtjänst med utveckling i fokus

Trosa kommun / Kundservicejobb / Trosa
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Trosa, Gnesta, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trosa kommun i Trosa, Södertälje eller i hela Sverige

Du blir en viktig del av kommunkontoret och en del av en kommunal arbetsplats som år efter år ligger i toppen vad gäller mest engagerade medarbetare (enligt HME) och dessutom bor här några av Sveriges mest nöjda medborgare.

Som medarbetare på serviceenheten arbetar du på en välkomnande och trevlig arbetsplats där du också ges stor inblick i den kommunala verksamheten.

Du och dina kollegor på Serviceenheten blir för många det första mötet med Trosa kommun. Serviceenheten arbetar främst med information, vägledning och service till kommunens invånare, föreningar, företag och andra myndigheter. Det gör vi framförallt genom telefon men även via besök och e-post. Serviceenheten tar varje dag emot ett stort antal frågor som vi antingen besvarar direkt eller lotsar vidare till kommunens olika verksamheter. Frågorna kan handla om allt från barnomsorg till frågor om gator och vägar.

Serviceenheten arbetar också med intern service, så som att ansvara för kommunens telefonisystem, beställning av telefoner, hantering av tjänsteidentitet, bokningar samt ansvar för kommunens passersystem och borgerliga vigslar.

VAD INNEBÄR ROLLEN?
Som medarbetare på serviceenheten är du ett stöd till kanslichef och dina kollegor i det dagliga arbetet. Du ger vägledning i olika frågeställningar och situationer, och säkerställer att ni utför era uppdrag enligt planering och rutiner. Du är också drivande i arbetet med att utveckla verksamheten inom olika områden, både externt och internt.

Inom serviceenheten pågår ett arbete med att besvara ett ökat antal frågor av regelstyrd karaktär. Dina arbetsuppgifter utöver kundtjänst handlar om att nätverka med andra enheter för att hela tiden vara uppdaterad om vilka frågor enheterna har behov av att få besvarade hos serviceenheten. Du har också ett ansvar för att uppdatera vårt ärendehanteringssystem med relevanta frågor och svar från enheterna.

VEM SÖKER VI?
Du har fullgjord gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med kundservice inom kundtjänst, kontaktcenter, reception, first line support eller liknande.

Du har en utpräglad servicekänsla, positiv inställning och administrativt handlag. Du är utåtriktad med ett professionellt bemötande. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och kan skapa och bibehålla goda relationer. Som person är du ödmjuk och lösningsorienterad, samtidigt som du kan vara tydlig och säker.

I rollen behöver du kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter även när det händer mycket samtidigt. Arbetet förutsätter mycket god datorvana och förmåga att hantera olika verksamhetssystem för att både söka information och registrera ärenden, samtidigt som du har en individ antingen i telefon eller framför dig. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information.

Du ser utvecklingsmöjligheter och har förmåga att se helheten och hur den egna verksamheten kan bidra till kommunens utveckling och att vi når gemensamma mål. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att utveckla arbetssätt och rutiner.

Vi kommer att sätta stort värde på dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!

VAD ERBJUDER VI?
En bred och varierande roll där du arbetar nära dina kollegor och din chef. Ett organisationsklimat som värnar om medborgarnas och medarbetarnas bästa genom professionellt bemötande, god kvalité, hög kompetens och helhetsperspektiv.

• Ett team med hög kompetens och varm arbetsmiljö
• Friskvårdsbidrag
• Semesterväxling



INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse



ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval och kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.



Varmt välkommen med din ansökan!



Vill du veta mer om vad som är på gång i Trosa? Klicka här!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-05-13

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trosa kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trosa kommun (org.nr 212000-2957), https://www.trosa.se/

Kontakt
Helena Edenborg, Kanslichef
helena.edenborg@trosa.se
0156-520 06

Jobbnummer
6641933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trosa kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trosa kommun: