Medarbetare till kundservice för e-hälsa

Inera AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Karlstad, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Vi söker nu en medarbetare till kundservice för nationella e-hälsotjänster

Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Att jobba inom Nationell kundservice innebär att ta emot och hantera alla ärenden för landstingen och regionernas nationella e-hälsotjänster. Exempel på tjänster är 1177 Vårdguiden på telefon och mejl, Nationell patientöversikt och e-tjänsten Journalen. De som använder tjänsterna är hälso- och sjukvårdspersonal, patienter och beslutsfattare inom landsting och regioner. Kundservice hanterar felanmälningar och inkomna ärenden för Ineras samtliga tjänster. Då flertalet tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra nationella tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka, eskalera ärenden vidare inom organisationen och kommunicera med kunden kring fel i de nationella tjänsterna. Det är därför av stor vikt att förstå tjänsten samt kundens verksamhet och eventuellt påverkan vid ett avbrott. Som medarbetare i supporten är du väl insatt i Ineras interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felen.

Nationell kundservice har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta olika tider på dygnet enligt schema och inom kollektivavtalets ramar.

Publiceringsdatum
2017-02-22

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Önskad kompetens

• Goda grundläggande datorkunskaper för att snabbt kunna lära dig nya system
• Brinnande intresse för service
• Ha ett öppet förhållningssätt till kunderna
• Att se och förstå system och arbetssätt för att kunna ta fram förbättringsförslag
• Flexibel och lyhörd
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Skriver och talar medelgod engelska

Det är en fördel om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer.

Har du jobbat inom vård, kommun eller landsting är det ett plus men inget krav.

Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder då vi fram till 2017 kommer att ha flera olika utbildningsperioder.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och det finns möjlighet att visstidsanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor om tjänsten

Gruppchef supporten Helga Harling, 08-452 72 90
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Harriet Fredin, facklig representant, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Jobbnummer
3335395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: