Materialkonsulent

Landstinget Kronoberg, Servicecentrum / Sjuksköterskejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Publiceringsdatum
2013-02-24

Arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att :
• tillsammans med upphandlare genomföra upphandlingar av medicinsktekniska produkter/förbrukningsartiklar och läkemedel inom landstinget/tillsammans med andra landsting och inom vissa produktområden även respektive läns kommuner.
• vara sammankallande och ansvarig för arbetsgrupper/referensgrupper som medverkar vid upphandlingar av medicintekniska förbrukningsartiklar.
• vägleda arbetsgrupper vid upprättande/utformning av kravspecifikationer inkl utvärderingskriterier.
• vara ansvarig för utformning av bedömningsformulär och tester inför upphandling.
• initiera utställningar, studiebesök, informationsmaterial efter upphandlingar.
• informera om upphandlade produkter och följa dess användning.
• verka för att tecknade avtal följs
• informera om Lagen om medicinstekniska produkter och upphandlingsprocessen enligt Lagen om offentlig upphandling.
• regelbundet träffa leverantörer för att få kunskap om produkters materialinnehåll och användningsområde.
• aktivt följa marknaden och utvecklingen.
• vara verksamheternas kontakt person gentemot leverantör vid avviklelser och reklamationer.
• bevaka vårdhygieniska aspekter på medicintekniska produkter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad/har erfarenhet av sjukvårdsmaterial- och produkter och har lång praktisk erfarenhet som leg sjuksköterska, gärna inom olika arbetsfält.
Meriterande är om du har vidareutbildning inom anestesi eller intensivvård.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-10
Vi vill också att du :
• är intresserad/har erfarenhet av metod-,utvecklings- och förbättringsarbete.
• är initiativrik, har ett strukturerat arbetssätt och kan formulera dig väl i tal och skrift.
• känner dig motiverad att vidareutbilda dig inom bl a material och produkter, uppföljnings- och utvärderingsmetodik, informationsteknik, vårdhygien. Regelbundna yrkesspecifika fortbildninga tillkommer
• är utåtriktad, har ett samverkansinriktat förhållningssätt och är nätverksbyggare.
• Innehav av körkort
Ange följande referens när du ansöker: SEC 6/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Håkan Fransson, Verksamhetschef 0470-58 62 83 hakan.fransson@ltkronoberg.se
Eva Edman, Upphandlare 0470-58 62 65
Mats Löfgren, HR-konsult 0470-58 60 86 mats.lofgren@ltkronoberg.se

Facklig kontakt
Petra Järnström, Vision, Upphandlare 0470-58 62 48

Företag
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Adress
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
1475914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Servicecentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum: