Marknadskoordinator

Stockholms Filmfestival AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Filmfestival AB i Stockholm

Marknadskoordinator på Stockholms filmfestival med fokus på publikarbete och sociala medier
Översikt
Som Marknadskoordinator kommer du att spela en central roll i vår marknadsavdelning. Du arbetar nära och tillsammans med Digital Marketing Specialist och marknadschef för att säkerställa att Stockholms filmfestivals budskap når rätt målgrupper genom olika kanaler. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att omfatta publikarbete, pressbearbetning, hantering av våra sociala medieplattformar, samt medlemsfrågor.
Ansvarsområden
Publikarbete:
Planera och genomföra marknadsföringskampanjer för att öka vår publik genom analys och gediget uppdaterande av register.
Identifiera och analysera målgrupper för att säkerställa att festivalens marknadsföringsinsatser når rätt personer.
Etablerande av nya kontakter för att nå rätt personer, föreningar, organisationer som i slutändan engagerar vår publik och ökar antalet besökare under festivalen.
Föra statistik och rapportera om publikengagemang och kampanjresultat.

Pressbearbetning:
Utveckla och upprätthålla relationer med journalister, redaktörer och mediarepresentanter.
I viss mån skapa och distribuera pressmeddelanden och andra PR-material.
Hantera medieförfrågningar och koordinera intervjuer och presskonferenser.
Följa upp pressmaterial och övervaka mediabevakning.

Sociala Medier:
Skapa, planera och publicera innehåll på Stockholm filmfestivals sociala mediekanaler.
Övervaka och analysera prestanda på sociala medier och föreslå förbättringar.
Engagera med följare och svara på kommentarer och meddelanden på ett professionellt sätt.
Hålla sig uppdaterad om trender och bästa praxis inom sociala medier för att säkerställa effektiv kommunikation.

Publiceringsdatum
2024-09-02

Kvalifikationer
Examen inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet i minst två år.
Erfarenhet av publikarbete och pressbearbetning.
Stark förståelse för sociala medieplattformar och dess verktyg.
Utmärkta kommunikations- och skrivfärdigheter.
Analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva marknadsföringsstrategier.

Färdigheter
Kreativitet och förmåga att skapa engagerande innehåll.
Stark på att skriva entusiasmerande och engagerande med rätt tonalitet för sociala medier och vissa hemsidetexter
Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och hålla deadlines.
Stark organisatorisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer.
Goda kunskaper i digitala marknadsföringsverktyg och analysprogram.
Kunskap i layout och designprogram som till exempel InDesign, Photoshop och Illustrator
Erfarenhet av att arbeta med PR och mediakontakter är meriterande.

Som Marknadskoordinator kommer du att vara en nyckelperson i vårt marknadsföringsteam och bidra till att bygga och stärka vårt varumärke genom effektiva marknadsföringsinsatser. Om du är en driven och kreativ person med en passion för marknadsföring, ser vi fram emot att höra från dig!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-02
E-post: producent@stockholmfilmfestival.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Filmfestival AB (org.nr 556443-1822), http://stockholmfilmfestival.se
Gamla Brogatan 19 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Kontakt
Producent
Dharma Garde Palme
producent@stockholmfilmfestival.se

Jobbnummer
8874619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Filmfestival AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Filmfestival AB: