Marknadschef Sverige, Finland och Danmark
Trek Sweden AB / Chefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trek Sweden AB i Halmstad Marknadschef - Sverige, Finland och Danmark
Rapporterar till Country Manager - Sverige, Finland och Danmark.
Marknadschefen är ansvarig för all lokal marknadsstrategi och aktiviteter för Trek och Bontrager på de svenska, finska och danska marknaderna. För Sverige gäller ansvaret även varumärket Electra. För att nå framgång kommer du, med hjälp av ett entusiastiskt team, behöva jobba över flera marknadsområden, i flera länder, för att nå utmanande tidsfrister. Rollen är mångsidig och kräver en sökande som kan göra flera saker samtidigt, hantera ärenden på språng och med självsäkerhet jobba med flera projekt på samma gång för att framgångsrikt nå uppsatta mål, både tids- och budgetmässigt.
Ansvarsområden
Leda marknadsteamet med individuell coachning och måluppfyllnadsfokus
Planera och genomföra taktiska och strategiska marknadsaktiviteter för organisationen
Skapa och följa en årlig kostnadsbalanserad marknads- och kommunikationsplan per land, med fokus på att signifikant öka kännedom om de varumärken Trek jobbar med
Jobba tätt tillsammans med övriga områden för att stötta sälj och affärsutvecklande aktiviteter
Identifiera viktiga event och utåtriktade proaktiva marknadsaktiviteter
Ha uppsikt över press och PR aktiviteter i varje land
Analysera marknadsaktiviteter för framtida planering
Jobba direkt med Digital Manager för att säkra att en 'digital first' approach implementeras i alla marknadsaktiviteter
Följa, analysera och rapportera om budget för alla marknader
Din profil
Positiv attityd, "can do" inställning
Dokumenterad ledarskap från marknad från minst 5 år
Erfarenhet att arbeta för ett A-varumärke med inriktning mot konsumentprodukter
Stor kunskap inom cykling
Stor datakunskap
Stor analytisk förmåga (problemlösning)
Kreativ, flexibel och noggrann
Stora färdigheter inom projektledning
Stor kommunikativ förmåga, både i skrift och ta. Kunskap inom flera språk fördel
Internationella resor och arbete över en del helger är en del av jobbet
"Hands on" mentalitet
Trek erbjuder:
En informell, utmanande och motiverande företagskultur där proaktivitet och initiativförmåga är uppskattat. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med entusiastiska kollegor, ansvar och oberoende. Vi kompenserar dig med marknadsmässig lön och övriga förmåner.
Annonsen på engelska
Marketing Manager - Sweden, Finland & Denmark
Reporting to Country Manager - Sweden, Finland & Denmark
The Marketing Manager is responsible for all local marketing strategy and activities for the Trek and Bontrager brands in the Sweden, Finland and Denmark markets. For Sweden this also includes the Electra brand. Leading a team of enthusiastic marketers the successful candidate will need to work across multiple marketing disciplines, in multiple countries, to challenging deadlines. The job role is diverse and calls for a candidate who is able to multitask, think on their feet and confidently work on a number of different projects at any one time, successfully hitting scheduled deadlines within budget.
Responsibilities
Lead the marketing team including individual coaching and goal setting
Plan and execute tactical and strategic marketing activities for the organisation
To produce and follow a fully costed annual marketing and communication plan per country - with a focus on significantly increasing the recognition and recall of the Trek and Bontrager brands
Work closely with key stakeholders to support sales and business development activities
Identify key events and conferences to attend and other proactive outreach marketing activities
Oversee the press & PR activities in each country
To analyse the effectiveness of marketing activities to inform future planning
Work directly with the Digital Manager to ensure a 'digital first' approach is implemented throughout all marketing activities
To track, analyse and report on the marketing budget for all markets
Requirements
Positive attitude, can do mentality
Strong proven marketing leadership skills for a minimum of 5 years
Experience in working for a consumer A-Brand
Strong knowledge of cycling
Strong computer literacy
Strong analytical skills (problem solving)
Creative, flexible and accurate
Strong project management skills
Strong written/verbal communications skills - multiple language skills a significant advantage
International travelling and working during some weekends will be part of the job
Hands on mentality
Trek offers:
An informal, challenging and motivating company culture, where initiative and pro-activity are appreciated. We provide you with a stimulating work environment with enthusiastic colleagues, responsibility and independence. We will compensate you with a competitive salary and benefits package.
Publiceringsdatum2019-12-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-15
AdressTrek Sweden AB
Karlsrovägen 77
30241 Halmstad
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Marknadschef".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trek Sweden AB (org.nr 556800-5200),
https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/ Karlsrovägen 77 (
visa karta)
302 41 HALMSTAD
Ansökan E-post:
mail@treksweden.com Jobbnummer 5002710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.