MAN Rental söker fordonsadministratör!

Svensk Autorekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
2016-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "MAN Rental söker fordonsadministratör!" (publicerad 2016-11-01) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Autorekrytering AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-08-29

Om företaget
MAN Rental i Sverige är ett ungt och dynamiskt team inom EURO- Leasing A/S. EURO-Leasing grundades 1997 och under varumärket MAN Rental hyr vi ut lastbilar, semi-trailer och släpvagnar. Sedan 1 januari 2014 är vi en del i Volkswagen financial Services.
MAN Rental är en av de ledande fullserviceleverantörerna gällande fleetmanagement och vi befinner hos nu i en spännande expansions- och uppbyggnadsfas. Till vårt huvudkontor i Helsingborg rekryterar vi därför nu en Administratör/Back Office.

Arbetsuppgifter
Som Back Office hos oss på MAN Rental kommer du att arbeta brett med flera olika spännande uppgifter. Med din hjälp kan arbetet på kontoret flyta friktionsfritt. Du kommer att arbeta inom tre ansvarområden; Finans och Administration, Fleet management och Service och hyra.
Du sköter löpande fakturering och månadsavslut, ansvara för kund- och leverantörsbetalningar, säkerställer riktigheten utav leverantörs- och kundfakturor och därigenom att bankbetalningarna stämmer.

Vidare kommer du att arbeta med uppdatering av våra avtal för bland annat uthyrning och återlämning. Du kommer också att organisera reparationer av fordon, organisera service och besiktningar utav våra enheter, sköta administration och förberedning av nya enheter i vår egen flotta. I tjänsten ingår det också att ha daglig kontakt med våra kunder och fungera som support för kunder i haveri- och avbrottssituationer.

Profil
För att matcha rollen har du minst fem års erfarenhet inom transport-/uthyrningsverksamhet och har en god branschkännedom. Du har tidigare arbetat med administration och ekonomi och har en god vana vid hantering av kunder och leverantörer.

Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har även starka kunskaper i det engelska språket. Har du även kunskaper i tyska ses detta som meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och kan hantera parallella arbetsuppgifter. Vidare är du också en operativ person som vågar ta initiativ och trivs i en entreprenöriell miljö där mycket är möjligt. Är du dessutom en social och pigg person så kommer du att passa mycket bra in i vårt glada gäng.

Vi erbjuder:

• Hos oss finner du ett växande företag där du få ta stort ansvar och vara med och skapa din arbetsplats.
• Mycket bra arbetsgrupp och en miljö med högt i tak

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Johanna Andersson. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2418
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Andersson 040-655 97 00

Företag
Svensk Autorekrytering AB

Adress
Svensk Autorekrytering AB
Anckargripsgatan 3
21119 Malmö

Kontorsadress
Anckargripsgatan 3, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3018008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Autorekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Autorekrytering AB: