målinriktad och driven Key Account Manager

Avis Säljavdelning Sverige / Säljarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avis Säljavdelning Sverige i Sundbyberg

Avis är ett av världens starkaste varumärken. Den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Fler biluthyrningskontor öppnades inom kort över hela USA. Idag finns Avis hyrbilar i mer än 170 länder med ca 5 000 uthyrningskontor, 400 000 bilar och 25 000 anställda världen över. Vi har funnits i Sverige sedan 1966 och idag ingår vi i RAC Scandinavia. Vi har idag ett 100-tal stationer, med personlig service på ett 80-tal orter runt om i landet.

Vår vision är att alltid försöka överträffa våra kunders förväntningar genom att sträva efter att ge det lilla extra, med andra ord - We Try Harder.

Nu ökar vi farten!
Avis Biluthyrning satsar nu framåt och vi behöver förstärka vårt säljteam i Stockholm med ytterligare en Key Account Manager. Vi söker dig som idag har säljvana men ännu inte arbetar som Key Account Manager utan känner att detta vore ett steg i rätt riktning. Tjänsten innebär att arbeta mot nyckelkunder på den svenska marknaden. Vår slogan "We Try Harder" ställer höga krav på att vi alltid har kunden i fokus!

Att jobba som Key Account Manager för Avis innebär att du självständigt identifierar och bearbetar nya kunder, offererar, förhandlar och implementerar nya avtal samt naturligtvis även vårdar befintliga kundrelationer. Att arbeta i ett globalt hyrbilsföretag innebär att du ibland även hanterar internationella avtal på den svenska marknaden.
Du kommer också att delta i kundaktiviteter, leverantörsevents och mässor. I rollen som Key Account Manager för Avis ingår en del resor.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är målinriktad och fokuserad på att skapa långsiktiga affärer. Att sälja är det du brinner för och du är nu redo för att ta ett steg vidare i karriären. Att jobba självständigt med eget ansvar är viktigt för dig. Du kan entusiasmera andra och är duktig på att bygga och vårda relationer. Är du dessutom tävlingsinriktad och energisk så är du den vi söker.

Dina kunskaper
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet från tjänsteförsäljning med goda resultat
• Mycket god datavana med goda kunskaper i Office paketet
• Grundläggande ekonomiska kunskaper
• Lägst gymnasieutbildning
• Mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Inneha körkort (behörighet B)

Vad kan vi erbjuda Dig?
Du får möjlighet att arbeta i ett globalt och spännande företag med tillväxtfokus.
Du ingår i ett säljteam med högt i tak och stor frihet.
Vi satsar på utbildning och personlig utveckling.

Tjänsten är placerad på AVIS huvudkontor i Sundbyberg.
Tjänstebil ingår i tjänsten.

Är Du intresserad?

För frågor kring tjänsten, kontakta Sales Manager Tom Reimann

Publiceringsdatum
2012-09-04

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-22
Ansökan kan skickas till e-postadress: tom.reimann@avis.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
tom reimann, +46 706641250

Företag
Avis Säljavdelning Sverige

Adress
Avis Säljavdelning Sverige
Löfströms allè
17266 Sundbyberg

Jobbnummer
1331196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avis Säljavdelning Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avis Säljavdelning Sverige: