Lyhörd säljare med fokus på arbetsmiljö & säkerhet

Första hjälpencentrum / Säljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Första hjälpencentrum i Västerås

OM TJÄNSTEN
Som säljare på Första hjälpencentrum ingår du i ett arbetslag med VD, personal- och marknadschef, administratör, marknadsförare och instruktörer. Du kommer vara den som arbetar närmast kunden och har ett helhetsansvar för företagets försäljning av utbildning och utrustning till både slutkunder och återförsäljare. Säljorganisationen är under utveckling, så här finns stora möjligheter för dig att påverka ditt uppdrag och företagets framtid.

Ditt arbete går ut på att möta olika kunders önskemål och ta fram genomtänkta lösningar som både kunden och vi är nöjda med och som dessutom skapar lönsamhet i företaget. Att bygga långsiktiga kundrelationer genom nära kontakt och kontinuerlig uppföljning är därför en viktig och central del i din roll. Samtidigt kommer du att arbeta med strategisk nykundsbearbetning för att hitta nya intressanta storkunder. Ditt uppdrag innebär en mix av innesälj och utesälj och eftersom vi har kunder över hela Sverige innebär det periodvis en del resor. Du deltar även i olika typer av nätverk, mässor och andra sammanhang där det finns goda chanser att knyta värdefulla kontakter. Din arbetsplats är på vårt kontor i Västerås, när du inte är ute hos kunder.

Publiceringsdatum
2018-05-18

Arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt med säljprocessens alla delar:
• Analys, kartläggning och förberedelser
• Besöksbokning
• Genomförande av kundmöten
• Säljsamtal med kunder
• Offert- och avtalshantering
• Uppföljning, kundvård och rapportering

ÖVRIG INFORMATION
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, provanställning 6 månader
• Placering: På vårt kontor på Fallhammargatan 1C i Västerås
• Lön: Fast månadslön + provision enl. ök.
• Kontakt: Anna Wikström, personal- och marknadschef
• Sista dag att ansöka är 31 maj.

ÄR DU RÄTT PERSON?
Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till anna@fhcentrum.se, skriv "Ansökan säljare" i ämnesraden. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, så ökar chansen för att vi kallar dig till intervju.

ÖVRIG INFORMATION
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag.

Vi söker dig som inser att framgången ligger i att lyssna, ställa frågor och förstå kundens behov, snarare än att hålla en enmansshow om hela produktportföljen. Du som jobbar nära både kollegorna och kunden för att hitta den bästa lösningen för alla. Vi söker säljaren som tycker att dagens höjdpunkt är återkopplingen från en supernöjd kund.

Första hjälpencentrum hjälper små och stora företag i hela Sverige att få en säkrare arbetsmiljö genom branschanpassad utbildning och utrustning inom första hjälpen. Vi tror på det goda samarbetet och varaktiga relationer. Företaget växer och vi har spännande saker på gång, som en pågående utlandsetablering och en ny generalagentur på hjärtstartare. Nu behöver vi dig som kan och vill ta försäljningen till nästa nivå!

Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av komplex försäljning till större företag och organisationer. Du är en van IT-användare, kan hantera stora mängder information och arbeta systematiskt med uppföljning för att ständigt driva affären framåt. Du är bekväm med att möta beslutsfattare och drar dig inte för att hålla en presentation inför en ledningsgrupp eller att prata priser. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att komma till avslut och generera lyckade avtal som skapar lönsamhet i företaget.

Som person är du genuint intresserad av människor och relationer, du reflekterar över dina arbetsinsatser och har en vilja att ständigt utvecklas både på det personliga och yrkesmässiga planet. Du trivs med att jobba på en mindre arbetsplats där du är delaktig i hela flödet, bidrar till verksamhetens utveckling och sprider god stämning i en arbetsgrupp.

Har du dessutom ett stort engagemang för att höja säkerheten på svenska arbetsplatser? Har du både drivet, en förtroendeingivande framtoning och hjärtat på rätta stället? Har du ambitionen att bli branschens bästa och trevligaste säljare? Då kan du bli en viktig spelare i vårt härliga lag, som jobbar tillsammans för att få bollen i mål och rädda fler liv!

Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag inom akutsjukvård med kontor i Västerås. Vi hjälper företag med utbildning och utrustning i HLR och första hjälpen. Företaget har drygt 20 instruktörer över hela Sverige som utbildar på badhus, köpcenter, industrier och andra miljöer. En annan stor del av vår verksamhet är försäljning av hjärtstartare och förbandsväskor.

Vill du också vara med på vår spännande resa för att rädda fler liv? Ditt ansvar blir att skapa lyckade affärer genom att vara branschens bästa och trevligaste säljare. Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvar, men står också beredda att kavla upp ärmarna och hjälpa varandra när det behövs. Vi har högt i tak och uppmuntrar goda idéer och egna initiativ.

Nu är vi jättenyfikna på dig - så välkommen in med din ansökan, om du tror att du är rätt person!

Ersättning
Provision enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: Ansökan säljare

Kontakt
Anna Wikström anna@fhcentrum.se 021-448 10 13

Företag
FÖRSTA HJÄLPENCENTRUM

Adress
FÖRSTA HJÄLPENCENTRUM
Fallhammargatan 1 C
72133 Västerås

Kontorsadress
Fallhammargatan 1 C

Jobbnummer
4151886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Första hjälpencentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Första hjälpencentrum: