LSS-handläggare inom socialpsykiatri till Myndighetsutövningen
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Tycker du att nätverksmöten och samverkan är roligt? Då kan du vara vår nya LSS-handläggare!
Vilka är vi?
Vård- och omsorgskontoret är en verksamhet med cirka 4000 medarbetare. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre och verksamhet för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamhet som drivs i privat regi. Kontoret består även av en beställnings- och uppföljningsenhet, myndighetsutövning samt ekonomienhet.
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Vi fattar beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Vi består av cirka 100 medarbetare och har olika funktioner som LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulenter, kuratorer, administratörer, debiteringshandläggare med flera. LSS-handläggarna är 22 personer och tre förste LSS-handläggare. Vi söker nu en LSS-handläggare som ska arbete i teamet som jobbar mot socialpsykiatri och LSS vuxna.
Publiceringsdatum2023-08-17ArbetsuppgifterSom LSS-handläggare fattar du beslut om insatser för personer med olika funktionsvariationer utifrån lagen om LSS och SoL.
Du kommer som LSS-handläggare att utreda behov, fatta beslut och vidare ansvara för att beslutet verkställs. En stor del av arbetet innefattar samverkan både interna och externa samverkanspartners och du kommer vara ansvarig för att regelbundet göra uppföljningar av de beslut som du har fattat.
Vi har många förbättringsarbeten på gång och du är en viktigt del i att utveckla processer, rutiner och samverkan. Du kommer att delta vid nätverksmöten utifrån den breda målgruppen som du arbetar med.
Möjlighet till distansarbete finns utifrån verksamhetsbehov i samråd med arbetsgruppen. Vi har ett spännande år framför oss där du får vara en del av implementeringen av både IBIC och ett nytt verksamhetssystem.
Vem är du?
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har teoretiska kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning. Kanske endast från dina studier eller genom arbetslivet.
Vi ser positivt på om du har du erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS eller SoL. Du är van att hantera olika system och dokumentera ditt arbete.
Du är lyhörd och anpassar ditt sätt att kommunicera till målgruppen så den du möter förstår din information och budskap. Du ser samverkan med både interna och externa samverkanspartners som en naturlig del av ditt arbete.
Du ser möjligheter i förändringar och du har lätt för att anpassa dig samt prioritera ditt arbete utifrån nya omständigheter. Du har förmågan att reflektera och väga samman komplex information för att kunna fatta grundade beslut utifrån detta.
Som person är du lugn och stabil i stressade situationer där du tar ansvar för ditt arbete, organiserar och prioriterar utfter behov.
B-körkort för manuell växellåda är ett krav.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 26 sptember, urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.
Kontakt: Sandra Persson, enhetschef myndighetsutövningen,
sandra.persson@norrkoping.se, 011-15 28 24 och Alva Andersson, rekryteringsspecialist,
alva.andersson@norrrkoping.se, 011- 15 14 12
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 8038243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.